Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 




Välkommen att utvecklas med oss
På Kultur- och fritidsförvaltningen arbetar cirka 200 personer.

Våra verksamheter berikar livet för alla som bor och arbetar i kommunen. Vi har hand om bibliotek, kulturskola, kulturhus, en konsthall och flera fritidsgårdar och idrottsanläggningar. Förvaltningen hanterar även bidrag till föreningar, lokalbokning och lotteritillstånd.

Centralt på förvaltningen finns avdelningen Utveckling och stöd där sex strateger med varsitt ansvarsområde tillsammans med verksamhetscontroller, utredare, nämndsekreterare och assistenter planerar, utvecklar och följer upp mål och åtaganden.

Ditt uppdrag
Kultur och fritidsförvaltningen arbetar mot två nämnder, kultur- och demokratinämnden och idrotts- och fritidsnämnden. Som nämndsekreterare ansvarar du för att hela nämndprocessen samordnas och kvalitetssäkras i bägge nämnderna. Du deltar och har en viktig roll vid nämndernas sammanträden och olika beredningsforum och för protokoll i dessa sammanhang. I ditt ansvar ingår att granska och säkerställa kvaliteten på de skriftliga underlag som går till nämnderna. Du ansvarar även för nämndernas delegationsordningar.

Du sköter diarieföring och expediering av beslut. Du har kontinuerlig kontakt med tjänstemän och förtroendevalda och ger stöd i alla delar av nämndprocessen. Nämndsekreteraren ger internt stöd och vägleder förvaltningens chefer och medarbetare. Visst utredningsarbete som att bereda ärenden, analysera, utvärdera samt leverera slutsatser, handlägga medborgarförslag och remisser är också en del av uppdraget.

Haninge kommun strävar efter ett förvaltningsövergripande arbetssätt och du kommer tillsammans med andra förvaltningars nämndsekreterare medverka i att driva utvecklingen av processer, system och rutiner kring nämndarbetet i kommunen.

Tjänstgöring på kvällstid förekommer cirka fyra kvällar i månaden.

Det här söker vi hos dig

Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning. Tidigare erfarenhet av arbete inom kommun, landsting eller staten är ett krav. Du har arbetat eller arbetar som nämndsekreterare, är engagerad i samhällsfrågor och värdesätter demokratiska processer. Erfarenhet av nämndens sakfrågor är meriterande.

Du har vana av att leda och koordinera processer samt att planera och genomföra enskilt och i samarbete med andra. Du är noggrann och strukturerad och tar eget ansvar för ditt uppdrag. Du tycker om att kommunicera och uttrycker dig väl i tal och text.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen tror vi att du är en uthållig person med blick för helheten.

Du kan skilja på det personliga och det professionella och använder din förmåga att samverka med andra och bidrar på så vis tillsammans med kollegor till förvaltningens bästa.

 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det här kan vi erbjuda dig
Du får tio kunniga kollegor som precis som du har ett eget kompetensområde. Tillsammans arbetar vi för att utveckla alla förvaltningens verksamhetsområden.Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering och använder oss av arbetsprov. Om vi vill veta mer om dig tar vi kontakt och skickar ett första arbetsprov som en del av urvalsprocessen.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Gerlofstig
08-606 71 91
Nina Ljung
08-606 47 47
Hanna Cederlöf
08-606 70 00
Maria Blom
08-606 70 00
Carina Reisö
08-606 51 02
Olga Glomdal, bitr.rektor Estetiska programmet
08-606 76 42
Olga Glomdal, bitr.rektor El- och energiprog,
08-606 76 42
Johan Beer
08-606 80 97
Britt-Marie Wakäng
08-606 86 07
Sara Vikslund
08-606 70 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Haninge kommun Haninge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • månaslön
  • 100%. Tillträde: 1 september 2019 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 juni 2019

Besöksadress

Rudsjöterrassen 2
None

Postadress

Rudsjöterrassen 2
Haninge, 13681

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024