OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Du kommer att arbeta på barn- och utbildningsförvaltningens centrala kansli i Kinna, vilket består av tio personer. På arbetsplatsen arbetar dessutom förvaltningsledningen.
ARBETSUPPGIFTER
Nämndsekreteraren utgör länken mellan förvaltningschef, handläggare och politik. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagstiftning och Marks kommuns fastställda reglemente. Du har huvudansvar för nämndadministration utifrån planering och sammanställning av handlingar till nämnden. Som nämndsekreterare genomför, samordnar och stödjer du förvaltningens arbete med ärendehantering, nämndadministration, diarieföring, arkivering samt dokumenthantering. Du arbetar också med kvalificerat utredningsarbete och tillsammans med dina kollegor deltar du i det administrativa stödet till nämnd, förvaltningsledning, förskolor och skolor och utvecklingen av det samma. Du kommer att arbeta med:
- Nämndens administration: ärendelistor, protokoll, arvoden
- Registrator med postansvar
- Arkivansvarig
- Systemansvarig Public 360 och NetPublicator
- Särskolans arkiv
- Utredningar
- Dataskyddsassistent
Ovanstående arbetsuppgifter kan förändras beroende på vem som anställs och om arbetsuppgifter fördelas annorlunda på kansliet.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha relevant högskoleexamen gärna inom offentlig förvaltning, juridik eller likvärdig utbildning. Du behöver ha god förmåga att tolka och sätta dig in i gällande lagar, förordningar och det är meriterande med kunskaper inom utbildningsområdet och skollagen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete och att du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en god datorvana och förståelse av digitala system. Dessutom är du analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du ska vara serviceinriktad, noggrann, initiativrik och bra på problemlösning. För att lyckas med uppdraget behöver du ha en mycket god förmåga att samordna och samverka i processer.
Vi ser gärna att du bifogar ett exempel på en text du skrivit.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Gunnar Johansson
0320-21 73 75
Ann-Marie Ragnarsson
0320-21 74 80
Per Källman
0320-21 79 24
Claes-Håkan Martinsson
0320-21 74 07
Malin Carlsson
0320-21 87 01
Gunilla Sandahl-Bäwer
Anja Pettersson
0320-21 79 25
Gunilla Sandahl Bäwer
0320-63095
Malin Tucker
0320-21 77 29
Karin Wrangsten
0320-21 72 14