OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvårdskansliet, Hälso- och sjukvårdskansliet Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg är ett kansli vars främsta uppgift är att stödja de fem hälso- och sjukvårdsnämnderna som finns i Göteborgsområdet.Hälso- och sjukvårdsnämnderna är befolkningsföreträdare och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och tillse att det finns tillgång till primärvård, sjukhusvård, tandvård, folkhälsoinsatser samt insatser för funktionshindrade/ handikappade.Hälso- och sjukvårdsnämnderna gör därmed en samlad beställning av insatser för befolkningen.I den nya politiska organisationen har också hälso- och sjukvårdsnämnderna ett tydligt ansvar för kommunikation med invånarna.I kansliet som leds av en hälso- och sjukvårdschef finns en enhet för hälso- och sjukvårdsplanering samt en ekonomienhet.Nämndsekreterartjänsten ingår i enheten för hälso- och sjukvårdsplanering och är underställd planeringschefen.Arbetsuppgifter Som nämndsekreterare ingår Du i ett team som ger stöd och service till en av de fem hälso- och sjukvårdsnämnderna.I arbetsuppgifterna ingår protokollskrivning, ärendeberedning samt övrig nämndservice, vilket även innefattar ett stöd till nämnden i externa kontakter, exempelvis med pensionärsråd och brukarorganisationer.I arbetsuppgifterna ingår dessutom att medverka i mindre utredningsuppdrag och i övrigt ge stöd för temets arbete som att föra anteckningar vid möten etc.Kvalifikationer Den medarbetare vi söker skall ha lämplig utbildning på högskolenivå och erfarenhet av sekreteraruppdrag i politiskt styrd organsiasation.Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där samarbetsförmåga, social kompetens och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är viktiga inslag.