OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
till Administrativa enheten, Landstinget Sörmland
Administrativa enheten ansvarar för sekreterarskapet i landstingsfullmäktige, styrelse, övriga nämnder, utskott och beredningar. Vidare ansvarar enheten för huvudregistraturet, landstingsarkivet samt landstingskansliets reception. Enheten är en del av landstingets ledningsstab som är landstingsstyrelsens egen förvaltning och omfattar strategiska funktioner inom ekonomi, administration, juridik, personal, IT, upphandling, miljö m fl.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att vara sekreterare i
Landstingsfullmäktiges valberedning respektive arvodesberedning
DU-nämnden (gemensam nämnd med landstinget Västmanland) samt det upphandlingsutskott som sorterar under nämnden
Landstingsstyrelsens personalutskott
Vid behov ska du även kunna gå in som sekreterare i landstingsfullmäktige och landstingsstyrelse. Sekreteraruppgifterna kan variera över tiden.
Som sekreterare ansvarar du för att politikerna får beslutsunderlag i god tid inför sammanträdena, för att föra protokoll och se till att fattade beslut expedieras.
Kvalifikationer
Vi söker en medarbetare som har känsla för detaljer och samtidigt förmåga att ha ett helhetsperspektiv. Du är initiativrik och drivande för att få en ärendeprocess med många inblandade aktörer att fungera smidigt. Du kan organisera och göra prioriteringar i ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du ska vara mycket god stilist och ha förmåga att självständigt söka och sammanställa information.
Din sociala förmåga är av stor vikt. Du kommer att ha dagliga kontakter med politiker och tjänstemän inom och utom landstingsorganisationen och nu och då även med medborgare och media.
Landstinget håller för närvarande på att införa ett dokument- och ärendehanteringssystem (Public 360) som kommer att bli ditt huvudsakliga arbetsverktyg. Det är en fördel om du är bekant med systemet men inget krav. Det viktiga är att du är intresserad och villig att snabbt sätta dig in i hur detta IT-verktyg fungerar.
Du har statsvetenskaplig eller juridisk högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha tidigare erfarenhet av att arbete med administration runt politiska församlingar i landsting eller kommun samt goda kunskaper i kommunalrätt.
Tjänsten är placerad på landstingskansliet i Nyköping med närhet till såväl tågstation som motorväg. Eftersom sammanträden emellanåt förläggs på annan ort inom länet är B-körkort ett måste.
Landstinget Sörmland arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Upplysningar lämnas av: Administrativ chef Eva Hörnell Sköldstrand , tfn 0155-24 57 77 eller 073-86811 44
Ulrika Sörblad, Landstingsstyrelsens sekreterare: 0155-24 57 86
Fackliga företrädare: SACO Liselott Söderlund tfn 0155- 24 56 18
Vision Hannah Älgekrans tfn 016-10 34 16
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Nyköping
Välkommen med din ansökan senast 2013-12-04 till:
Landstinget Sörmland
Personalutvecklingsenheten
611 88 Nyköping
Märk din ansökan med ref.nr LS-LED13-637
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10