OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I uppdraget som nämndsekreterare ingår: . sekreterare i socialnämnden, dess råd och utskott, folkhälsorådet, vid förhandlingar samt vid behov i arbetsgrupper . ansvara för ärendehantering, beredning, bevakning samt expediering av beslut . ansvara för diarieföring, registrering samt posthantering av förvaltningens ärenden . ansvara för upprättande av kallelse, dagordning och protokoll . ansvara för information på intranätet och hemsida . ansvara för utveckling av förvaltningens datorbaserade information, samt PUL-ansvarig för förvaltningen . bistå med förvaltningsrättslig rådgivning . utredningsarbete . assistent till socialchefen Vi vill att Du har: . högskoleutbildning ( gärna med inriktning förvaltningsrätt ,administration ) . mycket god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift . god förmåga att hantera dator samt förtrogen med olika programvaror . mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera . känsla för service både inåt och utåt i organisationen . god analytisk förmåga, strukturerat arbetssätt med stor noggrannhet . intresse av socialt arbete Vi ser gärna att Du har erfarenhet från kommunal förvaltning och sekreterararbete i en politiskt styrd organisation. I vår kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet. Vi välkomnar därför sökande med utländsk bakgrund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0435- 280 00
Avdelningschef Carina Pihlwret
0435-283 13
Rekryteringskonsult, Trust Petra Johnsson
070-990 08 88
Reseacher, Trust Helena Liliendal Hansen
073-316 51 59
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0435-28000
Tf. Socialchef Josefine Mangbo
0435-282 54
Familjerådgivare Maria Oliwers Lundström
0435-28583
Socialchef Agneta Hugander
0435 280 00