OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handikappförvaltningen ansvarar för omsorg och service till fysiskt och psykiskt funktionshindrade i Karlskrona kommun. Arbetsuppgifter Du är sekreterare åt handikappnämnden och förvaltningens ledning. Du har ansvar för förvaltningens diarium samt är arkivredogörare. Som sekreterare är du även förvaltningens ansikte utåt. Du har kontakter med allmänheten, politiker, andra förvaltningar och myndigheter. Du har även kontakt med många medarbetare inom den egna organisationen. Du kommer även att vara sekreterare i förvaltningens centrala samverkansgrupp. Du har också ansvar för förvaltningens externa webb och viss löne- och ekonomiadministration förekommer också i tjänsten. Kvalifikationer Du har en gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Kunskaper i diariesystem och webbpublicering är önskvärt. Kunskap och erfarenhet av ekonomihantering och löneadministration är meriterande. Vi värdesätter god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste vara serviceinriktad och ha fallenhet för ett bra samarbete. Du har ett gott ordningssinne och är noggrann i dina arbetsuppgifter. Kunskap om och erfarenhet av kommunal nämndsadministration är meriterande liksom erfarenhet av offentlig förvaltning. Kunskap om och erfarenhet av politiskt styrd organisation även detta klart meriterande.