OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Flens kommun lever drygt 16 000 människor på en yta som är ungefär fyra gånger så stor som Stockholms kommun. Myllan passar olika kulturer, både äppelplockare och trendkänsliga. Inom kommunens åtta orter, alla med egna karaktärer, kan du odla ditt livsrum. Mellan dem finns sjöar, ekhagar och skog - samt en och annan leråker och hästgård förstås. Välkommen till Flens kommun! Är du samhällsvetare med intresse för samhällsutveckling och en kommuns politiskt styrda organisation? Då kan du vara rätt person för jobbet som nämndsekreterare vid Flens kommuns centrala nämndsadministration. På nämndservice, ett av kommunledningsförvaltningens kontor, arbetar idag 5 personer med administrationen kring kommunens nämnder och styrelser. ARBETSUPPGIFTER Sekreterarskap i några av kommunens nämnder och styrelser innefattande bland annat ärendehantering, förberedelser och genomförande av sammanträden med upprättande av exempelvis kallelser och protokoll. Du arbetar även med utveckling av administrativa rutiner, arkivfrågor, posthantering och diarieföring samt viss handläggning av ärenden. I arbetet har du nära och täta kontakter med såväl politiker och handläggare på kommunens förvaltningar som media och allmänhet. Inom kontoret arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara vårt uppdrag så även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella. KVALIFIKATIONER Samhällsvetenskaplig högskoleutbildning. Kunskap/erfarenhet av offentlig förvaltning och de lagar som styr dess verksamhet. Du är välorganiserad med hög känsla för bemötande och service samt har stor social kompetens och ett pedagogiskt tillvägagångssätt. Du är initiativrik och har förmåga att driva frågor inom ansvarsområdet och vill bidra till att utveckla och förbättra verksamheten. Vi arbetar i en miljö som ofta präglas av ett högt arbetstempo så stresstålighet och ett flexibelt tankesätt är därför nödvändigt. Vi vill att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.