OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsbyggnadskontor ,Stöd och serviceavdelningen
Stadsbyggnadskontoret, som är byggnadsnämndens förvaltning, är en kreativ och spännande arbetsplats med 49 kompetenta medarbetare som arbetar i team i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden. Vi arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri och geografisk information.
"I Skåne Nordost arbetar vi i ett nätverk för Tandemrekrytering".
Vi söker nu en ny medarbetare till avdelningen Stöd och Service.
Avdelningen har ansvar för reception, personal- och ekonomihantering, inköp, information och administrativt stöd till förvaltningen och Byggnadsnämnden.
Arbetsuppgifter: Som Nämndsekreterare i Byggnadsnämnden ska du svara för ärendehanteringen i samband med nämndsmöten innefattande kallelse, protokoll och expediering
av nämndens beslut. I tjänsten ingår också service till förtroendevalda, kontakt med myndigheter och allmänhet och delta i presskonferenser. Därutöver kommer du att vara stöd till den administrativa chefen samt utföra en del för avdelningen förekommande löpande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har relevant utbildning och helst ser vi att du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning. Du har erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse. Meriterande är om du har kunskaper och utbildning inom juridik. Du ska ha goda IT-kunskaper. En förutsättning för tjänsten är att du har god känsla för svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har ett strukturerat arbetssätt, har förmågan att jobba självständigt men
också i samarbete med andra kollegor och förtroendevalda.
Övrigt
Välkommen med din ansökan och meritförteckning!