Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.

Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.




ARBETSUPPGIFTER
Nämndsekreterare samt samordnare för kanslifunktionerna inom en av förvaltningens stödfunktioner

Du arbetar nära såväl politiker i stadsdelsnämnden som chefer och tjänstemän. Du ansvarar för att förbereda och genomföra presidiets och nämndens sammanträden i nära samarbete med ansvarig chefstjänsteman. I arbetsuppgifterna ingår juridiskt stöd till handläggare/chefer, upprättande av dagordning, protokollets färdigställande, expediering av beslut samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter.
I uppdraget ingår även att tillsammans med utskottssekreterare och registrator ansvara för och kvalitetssäkra ärendeprocessen.

Du kommer att
• genomföra mindre utredningar samt sammanställa tjänsteutlåtanden och rapporter
• fungera som samordnare för kanslifunktionerna gentemot utvecklingschef



KVALIFIKATIONER
Du har examen från förvaltningsprogrammet alternativt statsvetenskap eller juridik.

Du ska
• ha god kunskap inom för området relevant lagstiftning
• hålla dig uppdaterad inom området, driva kontinuerlig omvärldsbevakning
inom juridik och praxis
• ha förmåga att uttrycka dig i såväl muntlig som skriftlig kommunikation
• ha kunskap och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation
Erfarenhet av ledande befattning och arbete inom kommunal förvaltning är meriterande

Du har intresse och förståelse för innebörden av myndighetsutövning mot tredje person. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. Då nämndens ansvarsområde kan innebära snabba förändringar och behov av snabbt beslutsfattande är flexibilitet och förmåga att prioritera en tillgång.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Majorna-Linné
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 december 2013

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024