OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Miljö- och stadsbyggnadskontoret (MSK) bidrar till att utveckla ett hållbart samhälle för dagens och kommande generationers Lidingöbor. Stadsutvecklingen sker i ett nära samarbete med förtroendevalda, näringsliv och lidingöbor. Vi ska på ett rättssäkert och resurseffektivt sätt bedriva myndighetsutövning.
Inom MSK jobbar ungefär 45 personer uppdelat på tre enheter, plan- och exploatering bygglov, mark- och kansli samt miljö- och hälsoskydd.
iljö- och stadsbyggnadskontoret jobbar på uppdrag av kommunstyrelsen, Miljö- och stadsbyggnadsnämnden samt Lidingö stads tomtaktiebolag. Vi söker nu en nämnsekreterare som kommer att tillhöra Mark- och kanslienheten.
Om enheten
Mark- och kanslienheten ansvarar bland annat för att samordna och administrerar ärendeprocessen för miljö- och stadsbyggnadsnämnden, handlägger markägarfrågor och kart- och mätverksamhet. Vi ansvarar även för förberedande av lantmäteriförrättningar samt koordinerar verksamheten på kontoret. Du kommer att tillhöra kansli-gruppen som stöder enheternas administrativa processer och är en central funktion hos oss.
Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är din uppgift att samordna och administrera ärendeprocesserna till nämnden och bolaget. Du koordinerar ärenden inför utskick, skriver kallelser och protokoll samt skriver ärenden till olika beslutsinstanser. Du är ansvarig för hela ärendeprocessen som berör nämnden och Lidingö tomt AB samt utbildar och stödjer berörda tjänstepersoner.
Tillsammans med kollegor och chef bidrar du till internt förbättringsarbete av rutiner och processer samt arbetar med den digitala utvecklingen av nämndhanteringen. I din roll ingår även samarbete med miljö- och stdsbyggnadskontorets koordinatorer och du kommer att ingå i ett nätverk för Lidingö stads nämndsekreterare där ni tillsammans hjälps åt för att skapa effektiva processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning gärna inom samhällsorienterade ämnen eller arbetslivserfarenhet av liknande tjänst. För tjänsten behöver du ha goda IT-kunskaper, erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem samt god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och som nämndsekreterare. Erfarenhet att arbeta i LEX eller motsvarande ärendehanteringssystem ses även som meriterande.
Som person behöver du ha personlig mognad, självgående i ditt arbete och flexibel. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum behöver du vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Du kommer att deltaga vid nämndens sammanträden som är på kvällstid en gång i månaden.
Individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Eva Lagerblad, Mark- och kanslichef, 08-731 33 13
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Stockholmsvägen 50
181 32 Lidingö
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05