OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedemora – Dalarnas äldsta stad – är en ekokommun i södra Dalarna med 15 300 innevånare. Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas.
Hedemora kommun är kommunens största arbetsgivare med över 1400 medarbetare inom ett hundratal olika spännande yrken. Kommunens övergripande strategiska mål är att skapa möjligheter för en god livskvalitet och god omsorg, få människor att välja Hedemora kommun som bostadsort. God livskvalitet innebär bland annat att Hedemora kommun är en ekokommun med goda boendemiljöer, att vi utvecklar kultur- och naturmiljöer, erbjuder bra förskolor och grundskolor, en gymnasieskola med utbildning av högsta kvalitet, samt utvecklar en positiv och stimulerande miljö för näringslivet.
ARBETSUPPGIFTER
Bildningsförvaltningen i Hedemora kommun söker en nämndsekreterare / arkivredogörare.
Nämndsekreteraren har ansvar för bildningsnämndens ärendehantering. Detta innebär att hantera allt från posthantering, registrering, ärendeberedning, beslutsunderlag, kallelser och sammanträdeshandlingar, protokoll, till gallring och arkivering.
Det ingår till viss del övriga administrativa arbetsuppgifter inom bildningskontoret, där du är en del av bildningskontorets administrativa enhet tillsammans med administrativ chef, handläggare och systemförvaltare.
Som nämndsekreterare samarbetar du med bildningsnämndens politiskt valda ledamöter och med tjänstemannaorganisationen, som innebär att du ansvarar för administration kring nämndens och beredningars arbeten där du för protokoll, ansvarar för administrativa förberedelser och efterarbete till sammanträdena.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, företrädesvis inom samhällsvetenskap, eller motsvarande kunskaper inom yrkesområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
Din utbildning eller erfarenhet har gett dig god kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. Då arbetet innebär att behandla och producera formella texter är det av största vikt att du har en god förmåga och goda kunskaper i att formulera dig i tal och skrift, samt goda kunskaper i språkbehandling och svenska.
Du har tidigare erfarenhet från arbete i kommunal- eller annan offentlig förvaltning och förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.
Du behöver vara service- och lösningsinriktad, ha god samarbetsförmåga och ansvarskänsla, vara driftig och stresstålig. Eftersom arbetet till stor del styrs av tider för sammanträden och utskick av handlingar, måste du ha god förmåga att planera arbetet och stundtals klara av att arbeta under tidspress.
Du bidrar till ett ständigt förbättrings- och förändringsarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet av följande program/system. Office 365, Ciceron ärendehanteringsprogram, Citrix registrering av arvoden och Raindance fakturahantering.
Har du tidigare erfarenhet inom yrkesområdet värderas det högt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
VÄLKOMMEN med Din ansökan (meritförteckning, löneanspråk samt angivande av ref nr) via offentliga jobb.