Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi är en växande kommun med ca 8 700 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. I Lessebo kommun är det lätt att lära känna varandra. Det finns ett nära samarbete förvaltningar och politiker emellan.

I Lessebo kommun ser vi lite längre. Vi satsar på utvecklingsfrågor som stärker kommunen på både kort och lång sikt samt investerar för framtidens generationer. Tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Vårt utvecklingsarbete med ”utvecklingsstrategi 2025” fortsätter där målsättningen är att Lessebo kommun gör en hållbar resa där vi är fler än 10.000 invånare 2025. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare.


ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare inom samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar du för administrationen kring samhällsbyggnads- och myndighetsnämnden. Arbetet sker i nära samarbetet med nämndernas ordförande, förvaltningschef och enhetschefer. Ärendehanteringen är digitaliserad. Som nämndsekreterare kommer du även att vara ett stöd till förtroendevalda, handläggare och chefer i frågor som rör nämnden.

I uppdraget ingår även att som kvalificerad utredare inom samhällsbyggnadsområdet att göra utredningar och ta fram underlag för olika typer av beslut samt vara ledande inom verksamhetsutvecklingen.

I en mindre kommun får du möjligheten att utvecklas inom flera områden. För dig som gillar utmaningar finns stora möjligheter att utveckla arbetet på ett intressant och meningsfullt sätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet och politisk styrda organisationer.

Viktiga egenskaper som vi söker är samarbetsförmåga, noggrannhet, flexibilitet samt förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Stor tonvikt lägger vi dessutom vid ett serviceinriktat och kommunikativt arbetssätt.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024