Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Nämndsekreterare till socialförvaltningen

Socialförvaltningen ansvarar för verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och omsorg om funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har cirka 1000 anställda.
Socialförvaltningen söker en nämndsekreterare till administrativa enheten. Enheten ansvarar för de förvaltningsövergripande processerna som budgetarbetet, tertialuppföljningar, nämndsekretariat, ekonomi, personal, systemförvaltning och verksamhetsstöd. På enheten arbetar 27 personer.

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket innebär registratur, förberedelser och kallelser till utskotts- och nämndsammanträden samt skriva protokoll vid dessa sammanträden. Du ansvarar för att utveckla processen kring vår dokument- och ärendehantering, från registrering till arkivering. Du har ett övergripande ansvar för våra styrdokument. En viktig uppgift är att ge service till de förtroendevalda, andra myndigheter och till allmänheten. Du ska också vara ett stöd och en hjälp till nämnden och förvaltningen i kommunalrättsliga frågor. I din roll ingår även att utbilda kollegor inom ditt ansvarsområde.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
* lämplig högskoleutbildning
* kunskap i kommunal- och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen
* erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
* erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare
Det är önskvärt att du har kunskaper om socialtjänstens lagstiftning.

Personliga egenskaper
Arbetet kräver att du är stabil, noggrann och strukturerad. Du måste kunna arbeta självständigt och kunna ge en professionell service. Du ska ha god förmåga att samarbeta med kollegor och med förtroendevalda. Du ska ha pedagogisk förmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Kommunen strävar efter mångfald beträffande kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta. Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid och vi tillämpar individuell lönesättning.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08- 606 70 00.
Sista ansökningsdag: 2014-02-02
Kontaktperson: Xerxes Fallah, stabschef, 08 606 7302
Tillträdesdag: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare heltid

Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss.

Skicka ansökan med referensnummer 02/14 senast 2014-02-02 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller
Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal.

Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024