OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Vår nuvarande nämndsekreterare kommer att gå i pension under våren.
Som sekreterare i kommunens socialnämnd är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering och allt vad det innebär med registrering, diarium, arkiv, sammanträdesrutiner och handlingar inför och efter sammanträdena. Samarbete med nämndens ordförande och socialchef är naturligt liksom med andra medarbetare inom kommunen. Du kommer också att utgöra en resurs tillsammans med övriga administratörer inom förvaltningen vad gäller posthantering och diarieföring.
KVALIFIKATIONER
Det är ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av protokollskrivning och att du har arbetat som sekreterare tidigare.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare inom offentlig förvaltning.
Det är meriterande om du har formell utbildning och kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen samt sekretesslagen.
Det krävs att du har goda kunskaper i Office-paketet.
Det är meriterande med erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Public 360, eftersom du förväntas stödja och utbilda andra i systemet.
Som person ska du ha serviceanda, vara noggrann, strukturerad, flexibel och stresstålig.
Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en mycket god förmåga att samarbeta.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.