Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens administrativa avdelning utgör förvaltningens samlade resurser vad gäller support och administrativt stöd till ledningsorganisationen inom socialförvaltningen. Arbetsuppgifter: Sekreterare i socialnämnd och socialutskott och därtill knuten administration. Vara konsultativt stöd till enhetschefer/handläggare avseende lagstiftning och rättspraxis inom socialtjänsten. Personuppgiftsombud för socialnämnden. Handläggning av vissa ärenden av förvaltningsövergripande karaktär, bl a beredskapsplanering inför extraordinära händelser, utveckling av e-tjänster, administration av EU-projekt m m. Information och utbildning inom offentlighet och sekretess, beredskapsplanering m m. Kvalifikationer: Vi vill att du har relevant högskoleutbildning med goda kunskaper om kommunallag, förvaltningslag, socialtjänstlag samt offentlighets- och sekretesslag. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter meriteras. Du ska vara positiv, ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, vara noggrann och ha ambition att bidra med en hög servicenivå. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde: Snarast Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret måste visas före anställning.

Sammanfattning

Liknande jobb


Två nämndsekreterare till Lomma

26 september 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 september 2024

Bolagssekreterare-koncernkoordinator

Bolagssekreterare-koncernkoordinator

19 september 2024

16 september 2024