Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Lycksele – staden i Lappland – ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. I Lycksele är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand- och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Vår värdegrund bygger på tre övergripande värdskapsord: Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.

OM JOBBET
Nu söker vi en nämndsekreterare till Lycksele kommun.

Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens eller fullmäktigeberedningarnas hela ärendehantering. Du fungerar som nämndens registrator vilket innebär registrering av handlingar i kommunens diarium och visst ansvar för nämndens arkiv. Som nämndsekreterare gör du utskick till sammanträden, skriver protokoll samt ansvarar för alla andra rutiner kring sammanträdet. Samarbete med nämndens- eller beredningens ordförande är naturligt, liksom med kommunens tjänstepersoner, politiker och medborgare. Du har också ett nära samarbete med övriga nämndsekreterare och administratörer.

OM DIG
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du är intresserad av att arbeta med utveckling och den politiska processen. Du är trygg i din yrkesroll och har stor ansvarskänsla, god samarbetsförmåga, tycker om nya utmaningar och uppskattar omväxlingen mellan självständigt arbete och samarbete. Då dokumentation är en av dina huvudsakliga arbetsuppgifter bör du kunna arbeta med och förstå komplicerade språkliga underlag men också producera egna dokument av hög kvalitet. Det är meriterande om du har erfarenhet av registrering i dokument- och ärendehanteringssystem, likt Ciceron, och kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt.

KRAV
Akademisk utbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

OM OSS
Kanslienheten ingår i Kommunledningskontoret tillsammans med bland annat HR, ekonomi, kommunikation och kost. Kanslienheten arbetar som stöd till politiker, chefer och tjänstepersoner genom att bistå organisationen i en korrekt och informationssäker hantering av dokument. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete där du får använda och utveckla din egen kompetens tillsammans med ett positivt och glatt arbetslag.

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se vår broschyr: http://www.sebroschyr.se/lyckselekommun/WebView/

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Inom detta område arbetar flest kvinnor och därför hoppas vi att även män söker tjänsten. Vi tror även att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Välkommen med din ansökan märkt med ref nr 48, senast 2020-05-14. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

Kontaktpersoner på detta företaget

Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lycksele Kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 14 maj 2020

Besöksadress

Storgatan 22
None

Postadress

Storgatan 22
Lycksele, 92181

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024