OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!
I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som nämndsekreterare innebär att du tillsammans med kollegor på enheten kommer att arbeta med administrativa uppgifter kring sammanträden i våra kommunala nämnder eller bolag. Uppdraget är att säkerställa att de demokratiska processerna är enhetliga, rättssäkra och tydliga. I dina arbetsuppgifter ingår även att utföra utredningsarbete, handlägga ärenden av skiftande karaktär och delta i utvecklingsarbete av de administrativa processerna.
Du ger kommunens förvaltningar råd och stöd i nämndadministrativa processen. Uppdraget kommer att variera utifrån de behov av stöd och service som finns. I arbetet kommer du att ha nära kontakt med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk utbildning med samhälls- eller statsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du är en noggrann, lösningsorienterad och drivande organisatör med god datorvana. Det är nödvändigt att du har lätt för att uttrycka dig i det svenska språket, både i tal och i skrift.
Det är meriterande med erfarenhet från kommunal nämnd- eller styrelseadministration samt om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystem, eftersom du både förväntas stödja och utbilda andra i systemet. Det är även meriterande om du har erfarenhet med att arbeta i en digitaliserad process för nämnd- och styrelseärenden. Har du goda kunskaper om förvaltningslag, kommunallag, arkivlag, offentlighets- och sekretesslag och tryckfrihetsförordning ser vi även detta som meriterande.
ÖVRIGT
Vänta inte med din ansökan då vi gör löpande urval under ansökningstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137