OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.
Som i ett led att pröva nya arbetssätt har kommunledningskontoret, där tjänsten organisatoriskt är placerad, övertagit ansvaret för sekreterarskapet i socialnämnden samt det kommunala bolaget Höganäs Omsorg AB. Du kommer därför att ha en viktig roll att implementera detta.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som nämndsekreterare i socialförvaltningen och vara VD-assistent i det kommunala bolaget Höganäs Omsorg AB. Du kommer vara huvudansvarig för socialnämndens och Höganäs Omsorg AB:s ärendeprocess vilket innebär registrering av ärenden, beredningar och kallelser till nämnds- respektive styrelsemöte, protokollskrivning, expediering av ärenden samt arkivering. Du arbetar i nära samarbete med och utgör länken mellan förvaltningschef/VD, politiker samt handläggare i förvaltning och bolag.
Du kommer att vara kontaktperson i socialförvaltning och Höganäs Omsorg AB i frågor kring personuppgiftshantering och GDPR. I tjänsten ingår även annan administration och utredningsuppdrag. Vid behov kan du även behöva vara sekreterare i kommunstyrelsen eller något av kommunstyrelsens utskott.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor och har en akademisk utbildning inom statsvetenskap, juridik, samhällskunskap eller annan för tjänsten relevant utbildning. Har du erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet som nämndsekreterare eller registrator kommer det att värderas högt.
Du kan hantera arbetsuppgifter och processer som löper parallellt utan att sänka kvaliteten på ditt arbete eller förlora din höga servicenivå. Du kan se sammanhang och helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer.
Att du kan arbeta självständigt, planera och prioritera i ditt arbete är självklart.
Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som i skrift.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Vahtera
042-33 77 68
Din fackliga representant
042-33 71 00
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-337472
Kommunals expedition
042-33 72 43
via kommunens växel Din fackliga representant
042-33 71 00
HR-strateg Maria Ramberg
042-33 71 72
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-33 74 72
Kommunikationschef Charlotte Vahtera (på plats 1-23 juli)
042-33 77 68
HR-strateg Maria Ramberg (fram t.o.m. 1 juli)
042-337172
Ekonomichef Per Broman
042-33 71 18