Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Vill du hjälpa till med att få demokratins hjul att fortsätta snurra? Vård- och omsorgsförvaltningen i Helsingborg söker nu en nämndsekreterare till den administrativa avdelningen.

Arbetsuppgifter
Du kommer att bli en viktig medarbetare på den administrativa avdelningen, vars uppdrag är att säkerställa en professionell och rättssäker hantering av ärendehantering, nämndsadministration och juridiska frågor. Avdelningen bistår också med utredningar och yttrande till nämnd och förvaltning samt med att ge administrativt stöd till förvaltningsledningen.

Du kommer att ansvara för planering, handläggning och administration av ärenden och beslut i vård- och omsorgsnämnden. Registrering och diarieföring kan även ingå i arbetsuppgifterna. Du kommer också att få arbeta med remisser, utredningar och få vissa egna ansvarsområden inom avdelningens verksamhetsområde.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från tidigare arbete som nämndsekreterare i en politiskt styrd organisation är ett krav. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är en van och säker användare av digitala verktyg. Du lär dig snabbt nya system som du dessutom har en pedagogisk förmåga att sedan lära vidare till andra. Du har förmåga att självständigt lösa olika arbetsuppgifter, ibland under stress.

Som person är du noggrann, välorganiserad och har en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är viktigt att du agerar på ett sätt som skapar förtroende samt har förmåga att upprätta och behålla goda relationer.

Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan. 

Övrig information
Sista ansökningsdag: 27 september 

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024