Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda.
Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng


ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du en central roll när det gäller att samordna nämndernas arbete och är de förtroendevaldas kontaktyta gentemot förvaltningen. Arbetsuppgifterna innebär bland annat planering av ärenden för beslut i nämnd, förberedelser av handlingar, granskning av innehåll och samordning gentemot andra nämnder. Att introducera nya förtroendevalda i sina uppdrag ingår även i rollen.
Du ska ha intresse och engagemang för digitaliseringens möjligheter och för samhällsutvecklingen.
I rollen som nämndsekreterare ingår bland annat:
- nämndadministration
- sekreterarskap i nämnder och styrelser
- samordning av kommunens GDPR-arbete
- planera och genomföra utbildningar
Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom och utanför organisationen, varför du ska kunna samarbeta med andra, bygga förtroende och skapa engagemang. I tjänsten ingår även viss tjänstgöring i kommunens medborgarkontor.
Arbetsuppgifterna kräver hög grad av självständighet, ett strukturerat arbetssätt samt flexibilitet och stresstålighet.


KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med juridisk eller statsvetenskaplig inriktning, alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt kan anpassa ditt språk och dina presentationer efter syfte och målgrupp.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och god vana att arbeta i administrativa system. Kunskaper inom dataskyddsarbete och informationssäkerhet är meriterande. Som person är du trygg och professionell i din yrkesroll och har viljan och förmågan att dela med dig av din kunskap till dina kollegor. Du är en god kommunikatör och har social kompetens, vilket gör att du kan arbeta bra med andra och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Stor vikt lägges vid personlig lämplighet.

Giltigt B-körkort är ett krav.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024