OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åmåls kommun med omkring 12 500 åretruntboende är en del av Västra Götalandsregionen och ligger vid Vänerns västra kust. Läs mer om Åmål på www.amal.se
Kommunstyrelseförvaltningen söker
Nämndsekreterare
Åmåls kommun har som vision att bli Sveriges mest gästvänliga stad. Vi söker dig som vill bidra till att visionen uppnås.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Placering
Nämndsekreteraren är för närvarande placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kanslichefen.
Arbetsuppgifter
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för vård- och omsorgsnämnden och kommunala råd och beredningar. Övriga arbetsuppgifter är posthantering, diarieföring, ärendeberedning, utredningsarbete, att vara delaktig i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner, information samt visst valarbete. I uppdraget ingår även att vara arkivredogörare samt att vid behov vara ersättare som nämndsekreterare i kommunens övriga nämnder och som receptionist i stadshusets reception.
Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller att du har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Andra krav är att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska, har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Vidare att du har B-körkort. Som person är du strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta såväl ensam som i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal verksamhet är meriterande men inget krav.
Information lämnas av
Kanslichef Ida Rådman, telefon 0532-170 13
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52
Ansökan
Välkommen med din ansökan som sker via länken Lediga jobb på Åmåls kommuns hemsida www.amal.se. Ansökan ska vara inkommen senast söndagen den 30 mars 2014. Betyg, intyg med mera som styrker ditt CV inlämnas efter anmodan.
Rekryteringsansvariga har tagit ställning till i vilka medier annonsen ska införas och vi undanber oss kontakter med övriga annonseringskonsulter.
Körkort klass -B---.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325