Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Grästorp ligger vackert söder om Vänern och mitt i Västra Götaland med närhet till Trollhättan, Vänersborg, Lidköping och Vara. Här bor ca 5 700 invånare och vi är cirka 500 medledare som arbetar i Grästorps kommun. I Grästorp har vi gjort tydliga val. Vi väljer att välkomna förändringar och att tro på en ljus framtid och vi är en kommun som tar tillvara på möjligheterna. Vi arbetar med Grästorp 5.0 som består av fem principer som hjälper oss att framtidssäkra vår välfärd. Vi tänker värdskap, medledarskap, helhet, digitalisering och innovation i allt vi gör. I mötet med dem vi är till för skapas kvaliteten i vår verksamhet och värdskap handlar om konsten att få människor att känna sig välkomna.




Beskrivning
Kanslienheten arbetar med service, både mot kommuninvånare som besöker vår reception, begär allmänna handlingar eller ansöker om något, och mot kommunens verksamheter och dess personal.

Ett annat viktigt uppdrag för kanslienheten är också att vara ett stöd för andra som arbetar i kommunen inom förvaltningsrätt och hantering av allmänna handlingar. Vi har också ett nära samarbete med andra kommuner. Hos oss arbetar receptionist, administratör, handläggare, nämndsekreterare, arkivassistent, utredare samt kommunjurist/kanslichef.

Arbetsuppgifter


Du kommer utgå från kanslienheten där du främst kommer att vara nämndsekreterare för utskott till kommunstyrelsen. I det arbetet kommer du vara ett stöd för verksamhetschefer, handläggare och förtroendevalda i samband med politiska sammanträden. I arbetet ingår också att arbeta med registrering av handlingar i vårt ärendehanteringssystem Evolution. Det kommer också tillkomma annat löpande administrativt arbete inom verksamheten utefter dina intressen och verksamhetens behov.

Kvalifikationer
För att trivas som nämndsekreterare och registrator behöver du vara glad i att lära dig nya saker, ha god kunskap i Office-paketet och god IT-vana. Du behöver vara riktigt duktig på att uttrycka dig i skrift på svenska. Det är meriterande om du har vana vid att hantera ett ärendehanteringssystem. Mest av allt behöver du ha ett stort intresse för att ge service och värdskap.



Vi söker dig med utbildning som är riktad åt offentlig administration och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Villkor
Anställningsform: Allmän visstidsanställning under 9 månader med möjlighet till förlängning.

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Allmän verksamhet, Kanslienheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Liknande jobb


Handläggare

Handläggare

13 november 2024

Samordnare till mark- och exploateringsenheten

Samordnare till mark- och exploateringsenheten

12 november 2024

Nämndsekreterare till Skövde kommun

Nämndsekreterare till Skövde kommun

5 november 2024

5 november 2024