Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Som nämndsekreterare stödjer du ordföranden med planering, genomförande och uppföljning av sammanträden i nämnder och utskott och är en nyckelperson med många kontaktytor i organisationen. I tjänsten ingår även övergripande utredningsuppdrag samt hantering av juridiska frågor.

Arbetsuppgifter
Du är sekreterare i nämnder och utskott, utför utredningar, utgör juridiskt stöd samt administrerar styrdokument. Du samordnar och stödjer de politiska beslutsprocesserna för nämnder, utskott och kommunala råd. Nämndsekreteraren stödjer nämndsordförande och chefer i organisationen i planering, ärendeberedning och handläggning. I arbetsuppgifterna ingår även utveckling och effektivisering av kommunens ärende- och beslutsprocesser samt att ha en aktiv roll inom funktionen Demokratistöd, bestående av nämndsadministratör, arkivarie samt kommun- och nämndsekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med inriktning statsvetenskap, politik eller juridik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande
arbetsuppgifter. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift. Vi anser det vara meriterande om du har vana av systemen Evolution och Netpublicator. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.

Personliga egenskaper
Du har vilja och färdighet att skapa och utveckla uthålliga relationer med integritet och tillgänglighet. Du klarar att arbeta både i grupp och självständigt samt att växla mellan praktiskt och strategiskt arbete. Du är noggrann och har förmåga att planera, prioritera samt arbeta resultatinriktat och leverera med hög kvalitet, även under tidspress. Vidare kan du snabbt sätta dig in i och driva komplexa frågeställningar.

Vi erbjuder
Möjlighet till semesterväxling.

En förmånsportal med en rad olika erbjudanden. 

Urval kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbete kan ske delvis på distans.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Jesper Tjulin, Stabschef, 0687-16182

Fackliga kontaktpersoner, Vxl, 0687-16100

Arbetsplats
ÄNGESVÄGEN 2 -4

840 40 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024