Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.

Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.

Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 15 800 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.

Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.

Tjänsten är placerad under Bygg- och miljönämnden. Nämnden beslutar i frågor som rör byggande, användning av mark, samhällsplanering, livsmedelskontroll, tobakstillstånd och miljö- och hälsofrågor i Åstorps kommun. Nämndens operativa arbete utförs av samhällsbyggnadsförvaltningen som består av tre kontor; plan, bygg och miljö (totalt 16 anställda).

Arbetsplatsen är präglad av ett öppet samtalsklimat med god stämning. Vi erbjuder flexarbetstid och goda möjligheter till att utvecklas inom yrkesrollen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en nämndsekreterare till samhällsbyggnadsförvaltningen i Åstorps kommun då nuvarande nämndsekreterare är tjänstledig.

Som nämndsekreterare har du kontakt med allmänhet, tjänstemän och förtroendevalda. Arbetet innehåller uppgifter inom administration och utredning som t.ex att planera, förbereda och protokollföra sammanträden, administrera nämndens beslut och handlingar, ta fram statistik och rapporter, fakturera avgifter och genomföra utvecklingsprojekt/utredningar som exempelvis nämndens delegationsordning, dokumenthanteringsplan m.m.
Som nämndsekreterare är du också förvaltningens huvudredaktör och ansvarar för publicering av bygg- och miljönämndens sidor på kommunens webbplats astorp.se.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
Mycket goda kunskaper i att producera texter på svenska. Goda kunskaper i att uttrycka dig muntligt på svenska.
Som person är du noggrann och arbetar självständigt på ett strukturerat sätt. Du har ett kvalitetstänk och förmåga att se helheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tidigare anställning som nämndsekreterare eller arbete med myndighetsutövning inom kommun eller statligt verk är meriterande. Meriterande är också kunskaper om offentlig rätt och/eller lagstiftningen kring plan-, bygg och miljöområdena, liksom erfarenhet från arbete med ärende- och dokumenthanteringssystem.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chefsrekryteringskonsult/Experis Maria Boström
042-371641

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 7 ÅSTORP
None

Postadress

Åstorps kommun
ÅSTORP, 26580

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024