OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten Landstinget Sörmland
Administrativa enheten där nämndsekretariatet ingår, ansvarar för administration och service till både medborgare, politiker och tjänstemän och har sina arbetsplatser i Nyköping, med närhet till såväl tågstation som motorväg.
Utöver sammanträdes och protokollsansvar arbetar nämndsekreteraren även med beredningar och utredningar.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu till vårt nämndsekretariat en nämndsekreterare som ska vara sekreterare i nämnd men även kunna utöva sekreterarskap i andra politiskt tillsatta organ, delta i ärendeberedning och utredningar, samt delta aktivt i verksamhetsutveckling.
Kvalifikationer
Du ska ha stor erfarenhet av att arbeta med en politiskt styrd nämnd. Minst ett års yrkeserfarenhet som nämnd- eller utskottssekreterare i en politiskt styrd organisation är ett krav. Du ska också ha erfarenhet av att tolka lagstiftning inom området exempelvis kommunallag, förvaltningslag eller liknande och kunna vidareförmedla det till berörda. Du ska ha stor erfarenhet av att ha arbetat med ärendehantering i något databassystem, gärna public 360.
Högskoleexamen med inriktning mot kommunal juridik, eller statsvetenskap är ett krav.
Du ska ha väldokumenterat god förmåga att uttrycka dig skriftligt, ha ett strukturerat arbetssätt med god administrativ förmåga samt ha goda IT-kunskaper.
Erfarenhet av att leda utredningsarbete är meriterande.
Eftersom sammanträden emellanåt förläggs på annan ort inom länet är B-körkort ett måste.
Du skall ha följande förmågor:
Förmåga att ta initiativ till förändring och utveckling inom området tillsammans med andra specialister och chefer.
Kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området gällande exempelvis lagstiftning.
Förmåga att leda och driva såväl uppdrag som grupper mot angivna mål samt slutföra uppdrag på utsatt tid.
Förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt.
Samarbetsförmåga, förmåga att skapa och arbeta i nätverk samt intresse för att ge service.
Anställning
Anställningen är på heltid och är en tillsvidareanställning.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Eva Hörnell Sköldstrand, Administrativ chef, tfn. 0155 – 24 57 77.
Göran Gustavsson Utredningssekreterare tfn. 0155-245886
Facklig företrädare: SACO Liselott Söderlund tfn 0155-24 56 18
Vision Hannah Älgekrans tfn 016 – 1034 16
Välkommen med din ansökan senast: 2014-04-04.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10