OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer?
Vi söker nu en driven nämndsekreterare som har förmågan att strukturera, planera och självständigt driva administrativa processer. Här får du chansen att ingå i inte bara ett, utan två spännande team ett team på den juridiska enheten och ett på HR-avdelningen.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare hos oss har du den unika möjligheten att arbeta både gentemot den juridiska enheten och HR-avdelningen. Du kommer att vara anställd på den juridiska enheten och arbeta hälften av tiden gentemot HR. Som nämndsekreterare ansvarar du för beredning och protokollskrivning i olika utskott, nämnder och råd. Du kommer även vara systemadministratör och systemförvaltare för stadens förtroendemannasystem (Troman) och för det valadministrativa systemet (Kaskelot) samt webbredaktör för delar av Stadsledningsförvaltningens sidor på intranätet och stadens hemsida.
I arbetet gentemot HR-avdelningen ansvarar du för att utarbeta och utveckla HR-avdelningens årshjul innefattande ärenden till personalutskott, central samverkan och Stadsledningsövergripande möten. Ditt uppdrag kommer även att innefatta att utveckla HR-avdelningens administrativa rutiner kring arkivering, protokollskrivning, ärendehandläggning, diarieföring etc. Uppdraget innefattar även att utreda och leda införandet av digitala personalakter.
Du kommer ingå ett team med tio härliga kollegor på den juridiska avdelningen och tjugo lika härliga kollegor på HR-avdelningen. Den juridiska avdelningen ansvarar för juridisk service och nämndsadministration till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och övriga nämnder. HR-avdelningen har i uppdrag att styra, samordna och stödja förvaltningarnas och bolagens arbete inom områdena medarbetarskap, ledarskap, kompetens, hälsa och arbetsmiljö samt lön och villkor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom till exempel statsvetenskap, juridik och/eller samhällsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har goda IT kunskaper. Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är även meriterande att ha arbetat med diarieföring, arkivering och/eller nämndadministration i annan organisation. Som person är du självständig, noggrann, serviceinriktad och framförallt strukturerad. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi sätter stort värde på den personliga lämpligheten.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.