OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Kommunstyrelseförvaltningen söker en nämndsekreterare till det kommungemensamma nämndkansliet. Kansliet ansvarar för registratur och sekretariat för kommunstyrelsen, valnämnden, barn- och utbildningsnämnden, socialnämnden, tekniska nämnden och bygg- och miljönämnden, samt sekretariat för kommunfullmäktige. Kansliet ansvarar också för kommunens arkiv.
ARBETSUPPGIFTER
På nämndkansliet är du en av totalt tre nämndsekreterare. Du arbetar nära såväl politiker som kommunens olika förvaltningar. Du ansvarar för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden bl a annat genom att upprätta dagordning, protokoll, expediering av beslut och övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. I rollen är du även stöd till handläggare och chefer. Hantering av inkommande frågor från allmänheten ingår i arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår även att arbeta med arkivfrågor och att medverka i att utveckla ärendeprocessen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad högskoleexamen inom relevant område, exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
Du kan ha förvärvat dig erfarenhet som nämndsekreterare och/eller registrator inom kommunal förvaltning och har god kännedom om kommunens breda uppdrag. Du är van att använda datorn som arbetsredskap.
Du kommer att ingå i ett team där en god samarbetsförmåga är viktig men du ska också kunna arbeta självständigt. För att trivas i rollen är du som person engagerad och tycker om struktur, ordning och reda. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. Arbetet har periodvis hög arbetsbelastning och kan innebära snabba förändringar. Du behöver vara stresstålig och har förmåga att prioritera. Det är viktigt att du kan vara flexibel och har känsla för service. En god kommunikativ förmåga samt att kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift är en annan viktig egenskap. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088