Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i demokratibranschen med både sociala frågor och samhällsfrågor? Nu söker vi en nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet!

Som nämndsekreterare kommer du att tillhöra den gemensamma staben för förvaltningen för stöd, vård och omsorg samt förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Staben hanterar, förutom nämndadministration, bland annat arkivfrågor, fordon, fastighetsfrågor, systemförvaltning, anhörigstöd och volontärarbete, intern tillsyn samt utvecklingsfrågor m.m. Staben kommer att bestå av tio medarbetare samt en stabschef.

Förvaltningen för stöd, vård och omsorg ansvarar för myndighetsutövning och verkställighet av insatser inom äldreomsorg samt funktionsstöd. Förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd ansvarar för vuxenutbildning, integration samt individ- och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som protokollförande sekreterare vid våra nämnders olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndernas kalendarium och ärendeberedning.
Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ekonomiadministration och arkivarbete m.m. I uppdraget ingår också att säkerställa lämplig och laglig delegationsordning samt att vissa utredningsuppdrag kan bli aktuella.
Du blir även en del av kommunens och länets nätverk för nämndsekreterare.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga.

Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer genomföras under vecka 37-38.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Gullberg
0550-886 06
Inger Boström
0550-885 99
Elisabeth Zadik
0550-886 46
Erna Blom
0550-884 56
Anne Hölmebakk
0550-88 451
Monica Karlsson
0550-884 40
Evelina Hammarlund

Judy Åkerlund
0550-886 10
Elisabeth Karlsson
0550-886 18
Ylva Persson
0550-884 27

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024