OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Tjänsten är placerad vid administrativa avdelningen inom Socialtjänsten i Uddevalla kommun.
Avdelningen tillhandahåller centralt stöd till förvaltningen inom ekonomi, lokalplanering, administration, IT, utredning- och utvecklingsarbete.
Arbetsuppgifter
Som nämnd- och utskottssekreterare är du en länk mellan den politiska nämndorganisationen och förvaltningsorganisationen och samordnar, kvalitetssäkrar och utvecklar nämndadministrationen inom socialtjänsten. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att bereda ärenden till nämnd och/eller utskott samt planera, administrera, genomföra, protokollföra sammanträden och distribuera handlingar. Det ingår även att kvalitetssäkra att underlag och protokoll är korrekta, av hög kvalitet både ur ett juridiskt och språkligt hänseende. Kvalitetssäkringen, som sker både muntligt och skriftligt, ska syfta till en rättssäker process och en effektiv ärendehantering utifrån gällande lagstiftning.
Arbetet sker i ett nära samarbete med socialchef, politik, övriga chefer och handläggare på förvaltningen. T ex så ska nämndsekreteraren stötta nämndens ordförande före, under och efter nämnd och utskott, samt vid behov planera om agenda för dragning och hantera det med samtliga berörda.
I ditt arbete på den aktuella tjänsten kommer även andra administrativa arbetsuppgifter att ingå, som t ex posthantering, diarieföring och utlämnande av allmän handling, de kan vara mer eller mindre kvalificerade inom ramen för förvaltningens ansvarsområde.
Det pågår ett ständigt arbete med att digitalisera våra processer och arbetssätt inom avdelningen, och förvaltningen i sin helhet. Det är därför viktigt att du är bekväm med att hantera digitala verksamhetssystem och andra digitala verktyg samt har ett intresse av utveckling mot digitaliserade arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning som är relevant för tjänsten, tex. offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Kunskap om aktuella verksamhetsområden inom socialtjänsten och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation och kunskap om kommunal- samt förvaltningslag, är meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift. Du har en god datorvana och förmåga att lära dig nya system
Som person är du serviceinriktad, prestigelös, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har ett driv, gillar utveckling och räds inte utmaningar. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare både enskilt och i samverkan med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor
Sysselsättningsgrad Heltid 100 %
Tillträdesdag: Omgående, alternativt efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 9 september 2021
Upplysningar:
Rekryterande chef: Angela Wagnervik, 0522-69 70 32
Facklig företrädare: Via kommunens växel
Intervjuer planeras till den 14 september
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.