OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
Enheten för juridik och kansli söker en vikarierande nämndsekreterare för ett uppdrag som sträcker sig under ett år. Kanske är du relativt nyutexaminerad, vill arbeta inom området och behöver en ingång i arbetslivet? Kanske har du arbetat kommunalt några år i andra typer av tjänster och vill prova något nytt? Till dig som vill arbeta i demokratins tjänst erbjuder vi ett omväxlande och utvecklande uppdrag.
Vi kommer göra löpande urval till intervjuer under annonseringstiden - vänta inte med att skicka in din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta som en av fem nämndsekreterare som tillsammans servar Ängelholms kommuns alla nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
I arbetsuppgifterna ingår att stötta ansvarig chef och aktuell nämndsordförande med hantering av de ärenden som ska beslutas i nämnd. Du arbetar med att förbereda ärendelistan, skriva tjänsteutlåtanden, samordna kontakt med handläggare, skapa kallelse, samordna praktiska frågor inför möten, skriva protokoll och bevaka formaliafrågor under sammanträde, med mera.
I arbetsuppgifterna kan även komma att ingå arbete med de allmänna valen 2022 samt arbete med olika utvecklingsfrågor.
Inom nämndsekretariatet arbetar vi framförallt i ärendehanteringssystemet Evolution, systemet Netpublicator samt i Office-paketet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är intresserad av att jobba inom offentlig förvaltning. Du har högskoleutbildning inom relevant ämnesområde eller motsvarande kompetens som du har byggt upp på annat sätt. Det är positivt om du har erfarenhet av att arbeta som administratör inom offentlig verksamhet. Erfarenhet som nämndsekreterare och kunskap om kommunallagen är meriterande.
Tjänsten som nämndsekreterare är central i kommunens verksamhet. För att du ska trivas krävs att du kan hantera många parallella uppgifter samma dag. Det ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt, prioritera det som är viktigast för stunden och ha en flexibel inställning till arbetsdagen.
Du är strukturerad och noggrann, har lätt för att skapa relationer, och tycker om att ge service till förtroendevalda politiker och kommunens medarbetare.
Då tjänsten omfattar arbete i olika IT-system är det viktigt att du trivs med och har lätt för ett digitalt arbetssätt. Kunskap inom Officepaketet är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något av de ärendehanteringssystem vi använder.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.