Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
En av våra nämndsekreterare går i pension under 2022 och vi söker nu en efterträdare. Tjänsten är placerad i kommunkansliet centralt i kommunledningskontoret där du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga nämndsekreterare och registratorer. Kommunkansliet består i övrigt av funktionerna kommunarkivarie, jurist, allmänutredare, samordnare integration och folkhälsa samt näringslivsutvecklare.

Varje nämndsekreterare har ansvar för två nämnder och ditt ansvar blir administrationen för bygg- och miljönämnden och samhällsutvecklingsnämnden. Du sköter nämndernas hela ärendehantering, registrerar handlingar, ordnar utskick inför sammanträden, skriver protokoll samt ansvarar för alla andra rutiner kring sammanträdet. Samarbete med nämndernas ordföranden är naturligt, liksom med samhällsbyggnadskontoret och dess förvaltningschef.

Inom byggenhetens område har enheten tillsammans med innovationskontoret utvecklat en digital medarbetare, Herbert, som sköter överföring av handlingar mellan två olika system. Här finns möjlighet att vara med och vidareutveckla det arbetet. Enheten arbetar också med vidareutveckling av digitala handlingar till nämnderna. Tillsammans med dina kollegor kommer du att delta i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner, vara delaktig i de utvecklingsprojekt som är aktuella samt arbeta med omvärldsorientering inom området. Arbetet ställer krav på hög samarbetsförmåga och du kommer vid behov att behöva kunna gå in och täcka upp och utföra andra kollegors arbetsuppgifter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning som kan appliceras på offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet från det offentliga området med fördjupning inom kommunal eller statlig förvaltning. Det är meriterande om du arbetat som nämndsekreterare, har god juridisk kommunal kunskap och har erfarenhet av registratur.

I Knivsta kommun är nämndprocessen till stora delar digital och det är en merit om du har erfarenhet från arbete i Public360 eller något annat digitalt ärendehanteringssystem. För tjänsten krävs även goda datorkunskaper i Officepaketet. Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt. Du är serviceinriktad, ansvarsfull och noggrann samt har lätt för att strukturera, planera och prioritera. Initiativförmåga och vana att arbeta självständigt är lika självklart som bra samarbetsförmåga och flexibilitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.


Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kanslichef Åsa Franzén
018-347008

Sammanfattning

Besöksadress

Centralvägen 18 Knivsta
None

Postadress

Knivsta kommun
Knivsta, 74175

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024