Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Administrativa enheten, Landstinget Sörmland

Vill du vara med att utveckla och arbeta som nyckelperson i våra nämnder och beredningar?
Vi planerar inför ett generationsskifte och söker nu ytterligare två nämndsekreterare.
Administrativa enheten sitter i centrala lokaler i Nyköping med gångavstånd till tågstationen.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu till vårt sekretariat på administrativa enheten två nämndsekreterare som ska vara sekreterare med sammanträdes och protokollsansvar i några av våra största nämnder och även kunna utföra utredningar, samt delta aktivt i verksamhetsutveckling.

Kvalifikationer
Du bör ha stor erfarenhet av att arbeta med en politiskt styrd nämnd. Minst ett års yrkeserfarenhet som nämnd- eller utskottssekreterare i en politiskt styrd organisation är önskvärt. Du ska också ha erfarenhet av att tolka lagstiftning inom området exempelvis kommunallag, förvaltningslag eller liknande och kunna vidareförmedla det till berörda. Ett extra plus är om du har erfarenhet av att ha arbetat med ärendehantering i något databassystem, gärna public 360.

Högskoleexamen med inriktning mot kommunal juridik, eller statsvetenskap eller likvärdig utbildning.

Du ska ha väldokumenterat god förmåga att uttrycka dig skriftligt, ha ett strukturerat arbetssätt med god administrativ förmåga samt ha goda IT-kunskaper.

Erfarenhet av utredningsarbete är meriterande.
Eftersom sammanträden emellanåt förläggs på annan ort inom länet är B-körkort ett måste.

För att kunna göra en bra insats tror vi att du bör ha följande förmågor:
vara duktig på att samarbeta och arbeta i nätverk samt ha ett stort intresse av att ge service
kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området gällande exempelvis lagstiftning.
göra utredningar och utföra uppdrag och arbeta mot gemensamma mål.
kunna organisera och strukturera arbetsuppgifter på ett enkelt och effektivt sätt.
vara öppen för att ta initiativ till förändring och utveckling inom området tillsammans med andra specialister och chefer.

Anställning
Anställningen är på heltid och är en tillsvidareanställning

Upplysningar lämnas av:
Administrativ chef Eva Hörnell Sköldstrand , tfn 0155-24 57 77 eller 073-868 11 44
Göran Gustavsson Utredningssekreterare, tfn 0155-24 58 86
Fackliga företrädare: SACO Liselott Söderlund tfn 0155-24 56 18
Vision Hannah Älgekrans tfn 016-10 34 16

Välkommen med din ansökan senast 2014-06-19.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 4 juni 2014

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024