OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en administrativt och kommunikativt stark person som vill arbeta som nämndsekreterare i Olofström. Tillhörande ett team kommer du bland annat arbeta med protokoll- och dokumenthantering, genomgång av handlingar samt deltaga på politiska möten. Din roll kommer vara bred och kommer kunna skötas delvis på distans. Låter detta som något för dig? Sök redan idag!
För den här tjänsten blir du anställd av Randstad och uthyrd som konsult. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som nämndsekreterare och/eller registrator har du det stora ansvaret att hantera all dokumentation och protokollföring inför diverse beslutsgångar. Du kommer att vara navet i den administrativa verksamheten på plats och därför ha erfarenhet av den här administrativa rollen sedan tidigare.
De huvudsakliga uppgifterna är:
Genomgång och sammanställningar av nämndhandlingar
Kontakt med handläggare
Upprättande av kallelse/dagordning med publicering av nämndhandlingar
Sekreterare vid politiska möten
Förberedelse protokoll, protokollskrivning samt andra uppgifter i anslutning till mötet
Publicering av protokoll samt expediering av protokollsutdrag
Registratoruppdrag, inkluderar registrering av ärenden och handlingar, uppföljningsarbete och kvalitetsarbete i diariet.
Arbetstider
Heltid, kontorstider
Delvis på distans.
Inhyrningsuppdrag på 6 månader, chans till förlängning.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du;
Erfarenhet och kunskap från nämndadministration och/eller registratur i offentlig sektor
God digital kompetens
Flytande i svenska, tal och skrift
Du är en person som förstår vikten av service och som är van vid att arbeta i ett högt tempo och mot deadlines. Du är noggrann, strukturerad och en fena på administration.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021.12.28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044