Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.

Katrineholms kommun övergår stegvis till en centraliserad nämndadministration. Under våren kommer nämndadministrativa avdelningen att överta ansvaret för ytterligare några nämnder och vi söker därför en till nämndsekreterare till vår arbetsgrupp. Nämndadministrativa avdelningen tillhör kommunledningsförvaltningen inom kommunstyrelsens verksamhetsområde.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär framförallt att ansvara för de nämndadministrativa processerna för de nämnder som du ansvarar för. I arbetsuppgifterna ingår för-, under- och efterarbete i samband med nämnds-och eventuella utskottssammanträden. Detta innebär bland annat att delta och stötta handläggare, förvaltningschef och nämndordförande i beredningsprocessen, sammanställa och skicka ut kallelse, skriva protokoll, expediera beslut samt viss handläggning av ärenden. Ytterligare arbetsuppgifter kan med tiden tillkomma i form av utredningar och uppföljningar.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har ett stort intresse för den offentliga processen och förståelse för demokratiska spelregler. Vi förväntar oss att du har en stor fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket samt har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för dina uppgifter samt själv strukturera, prioritera och driva arbetet vidare. Du är trygg i dig själv och professionell i din roll. Vidare förutsätter vi att du har förmågan att vara flexibel.

För tjänsten krävs att du har en högskoleexamen, inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, alternativt inom en annan inriktning som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete och kanske har arbetat i en politiskt styrd organisation.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Westerberg IT-chef

Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42

Sammanfattning

Besöksadress

Djulögatan 41 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024