OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om jobbet
Du kommer tillhöra den administrativa avdelningen inom Socialtjänsten i Uddevalla kommun.
Vi är ett centralt stöd till förvaltningen inom ekonomi, lokalplanering, administration, IT samt utredning- och utvecklingsarbete.
I ditt arbete förekommer det även andra administrativa arbetsuppgifter som exempelvis posthantering, diarieföring och utlämnande av allmän handling. Det pågår ett ständigt arbete med att utveckla våra processer och arbetssätt inom avdelningen och förvaltningen i sin helhet. Du behöver därför vara bekväm med att hantera digitala verksamhetssystem, andra digitala verktyg och ha ett intresse av att effektivisera våra arbetssätt.
Vad ska du göra?
- Du är länken mellan den politiska nämndorganisationen och förvaltningsorganisationen och samordnar, kvalitetssäkrar och utvecklar nämndadministrationen inom Socialtjänsten.
- Du kommer att bereda ärenden till nämnd och/eller utskott samt planera, administrera, genomföra, protokollföra sammanträden och distribuera handlingar.
- Du kommer även att kvalitetssäkra underlag och protokoll så att de är korrekta, av hög kvalitet både ur ett juridiskt och språkligt hänseende. Kvalitetssäkringen, som sker både muntligt och skriftligt, ska syfta till en rättssäker process och en effektiv ärendehantering utifrån gällande lagstiftning.
Arbetet sker i ett nära samarbete med socialchef, politik, övriga chefer och handläggare på förvaltningen. Till exempel så ska nämndsekreteraren stötta nämndens ordförande före, under och efter nämnd och utskott, samt vid behov planera om agenda för dragning och hantera det med samtliga berörda. Du kan även komma att bli involverad i kommande utvecklingsarbeten/projekt.
Vi söker dig som
- Är serviceinriktad, prestigelös, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga.
- Har ett driv, gillar utveckling och räds inte utmaningar.
- För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare både enskilt och i samverkan med andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Du har högskoleutbildning som är relevant för tjänsten exempelvis statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
Det är meriterande om du har erfarenhet av aktuella verksamhetsområden inom socialtjänsten och dess lagstiftning. Samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation och kunskap om kommunal- samt förvaltningslag. Du behärskar även svenska i både tal och skrift. Du har god datorvana och förmåga att lära dig nya system.
Vi planerar att genomföra intervjuer under den 25 och 28 februari (vecka 8 och 9).
Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.