OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Du kommer att ingå i nämndsekretariatet som svarar för administrativa uppgifter kring sammanträden i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och nämnder.
Ditt huvudansvar kommer att bli utbildningsnämnden, samhällsbyggnadsnämnden och jävsnämnden.
Nämndsekreterarna och nämndsekretariatet tillhör avdelningen för verksamhetsstöd på kommunstyrelseförvaltningen, där även registratur, arkiv, digitalisering, säkerhetsfrågor och kommunikation finns. I förvaltningarna och nämnderna pågår ett kontinuerligt förbättringsarbete där nämndsekreterarna har en viktig roll, och tillsammans med kollegorna på avdelningen arbetar du även med att utveckla och effektivisera rutiner för att möta upp intressenternas krav på en modern myndighet. Vi förväntar oss att du kan ge en god och professionell service.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar att tillsammans med förvaltningscheferna och nämndernas ordförande planera politiska sammanträden. Det innebär bland annat att:
- stötta handläggare och chefer i nämndprocessen
- kvalitetssäkra beslutsunderlag
- upprätta kallelser och skriva protokoll i Ciceron
- expediering av beslut
- ärendebevakning
Du kommer att delta vid nämndsammanträden och presidieberedningar vilket betyder att du kommer att ha mycket kontakt med politiker och förvaltningens tjänstepersoner.
Tjänsten innebär också att vara delaktig i arbetet med att leda och genomföra val till riksdag, kommuner och landsting samt EU-val.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap i kommunal- och förvaltningslagen, offentlighet och sekretesslagen samt erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.
- relevant akademisk examen, exempelvis inom offentlig förvaltning
- goda kunskaper i det svenska språket både muntligt och skriftligt
- god digital kompetens
Meriterande är några års erfarenhet av arbete som nämndsekreterare.
Som person är du
- flexibel och klarar av att anpassa ditt arbetssätt efter ändrade omständigheter
- bra på att arbeta med många olika uppgifter samtidigt
- serviceinriktad, utvecklingsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt
Lysekils kommun använder sig av ärendehanteringssystemet Ciceron och vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av detta eller liknande system.
Villkor
Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under processen, vänta därför inte med att skicka din ansökan. Välkommen att söka!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46