OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger för framtiden och utökar vår nämndsfunktion med en nämndssekreterare där du tillsammans med övriga medarbetare får möjlighet att utveckla och kvalitetssäkra ärendeprocessen.
Vill du vara en del av vår enhet och tycker det låter lockande att ha en nyckelroll i en effektiv och kvalitetssäkrad nämndprocess med arbetsplats i moderna lokaler i Kristianstad? Då ska du söka tjänsten som nämndsekreterare.
Utvecklingsenheten arbetar tillsammans med HR-enheten och Ekonomienheten under förvaltningschefen. Genom stöd och samordning ska enheten ge förvaltningen och dess verksamheter förutsättningar att klara sina uppdrag för medborgarna i kommunen. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar där du har många kontakter med både politiker, tjänstemän och allmänheten.
Arbetsplatsen är Östra kommunhuset i Kristianstad med goda pendlarmöjligheter. Vi erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag och flexavtal.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär beredning, praktisk planering och protokollföring av nämnd- och utskottssammanträden samt det för- och efterarbete som ingår i rollen. Arbetet innebär ett nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningens tjänstepersoner. Du kommer att ingå i ett team med två nämndsekreterare med gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna. Tillsammans med dina kollegor deltar du i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och vara delaktig i de utvecklingsprojekt som är aktuella. Du kommer också ha ansvar för att föra protokoll vid bland annat integrationsrådet och interreligiösa rådet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Flerårig erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är ett krav. För tjänsten behövs flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning och/eller myndighetsutövning inom socialtjänst.
Arbetet ställer krav på kunskap om den kommunala organisationen samt socialtjänstlagen, LVU, LVM, förvaltningslagen och annan författningsreglering inom socialtjänstens verksamhetsområde. Vi utgår ifrån att du har goda datorkunskaper, erfarenhet av ärendehanteringssystem och vana att arbeta i Officepaketet. I Kristianstads kommun är nämndprocessen till stora delar digital och det är en merit om du har erfarenhet från Evolution och Netpublicator.
Då arbetet innebär mycket samverkan internt och externt ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva förändringsarbete framåt. Vi tror att du är en person som är trygg med din förmåga, och kan vara flexibel och ansvarstagande. Du arbetar systematiskt, lyfter blicken och ser frågor ur ett helhetsperspektiv. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad och har en positiv och lösningsfokuserad inställning. För att kunna stödja och informera medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift.
I denna rekrytering kommer vi intervjua löpande.
ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.