Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Administrativa enheten, Socialförvaltningens stab

Är du handläggare och vill prova något nytt? Administrativa enheten vid socialförvaltningens stab, behöver nu en ny kollega till sitt team. Det här är chansen för dig som vill komma närmare den politiska beslutsprocessen i kommunen och lära känna nya kollegor.

Socialförvaltningen i Jönköpings kommun består av en sammanhållen förvaltning med tre politiska nämnder, samt tre politiska utskott för myndighetsutövning i enskilda individärenden. Förvaltningens administrativa enhet ansvarar bland annat för diarieföring, ärendehantering i de olika nämnderna och utredningsuppdrag. Som nämndsekreterare hos oss kommer du i första hand jobba gentemot äldrenämnden och kommunala pensionärsrådet. Arbetsplatsen ligger i centrala Jönköping, nära till stadskärnan, kommunikationsförbindelser och bra lunchställen.

Ditt nya jobb
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för nämnden. Alla möteshandlingar och nämndsprocessen hanteras digitalt. Du kommer att ha kontakt med både politiker och tjänstemän och blir en viktig spindel i nätet för att samordna och kvalitetssäkra flödet av ärenden inför, under och efter nämndens sammanträden. Du kan också komma att sammanställa egna beslutsförslag till nämnden. Administrativa enheten strävar efter att ligga i framkant för verksamhetsutveckling, digitalisering och nya arbetssätt. Kvalitet och service är viktiga ledord i vår verksamhet.

Din kompetens
Vi söker dig som är statsvetare, kommunikatör, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig förvaltning och arbete i en politiskt styrd organisation samt kännedom om förvaltningslagen och övriga lagar som styr offentlig förvaltning. Du har kanske erfarenhet som handläggare eller utredare och är van vid administrativa arbetsuppgifter.

Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, ibland under tidspress. Du är också kvalitetsmedveten och noggrann, uttrycker dig mycket väl i tal och skrift samt är van att arbeta med IT-system. Du har lätt för att samarbeta och är serviceinriktad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html

Övrigt
Rekryteringen avser 1 tillsvidaretjänst, heltid med tillträde 2022-08-01. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag med möjlighet till flex. Viss möjlighet till arbete hemifrån, i enlighet med kommunens riktlinjer och efter enskild överenskommelse med arbetsgivaren.

I din ansökan ska personligt brev, CV samt godkänt examensbevis bifogas. Ansökningar som saknar detta kommer inte att behandlas.

Vi använder oss av löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Lisen Prinzencreutz, administrativ chef
Tel: 036-10 51 40
Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska! https://www.jonkoping.se/


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024