Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

 

Förvaltningskontoret

Barn-, utbildning och kulturförvaltningen har till uppdrag att vara en länk mellan barn-, utbildnings- och kulturnämnden och verksamheterna, verkställa och följa upp fattade beslut samt ansvara för det systematiska kvalitetsarbetet och utvecklingsarbetet på huvudmannanivå.

 

Vi tar ansvar och arbetar för en verksamhet med hög kvalitet som genomsyras av arbetsglädje och lust till lärande.

 

Tillsammans driver vi utveckling med sikte på framtiden.

 

Arbetsuppgifter/uppdrag

Som nämndsekreterare ansvarar du för en kvalitetssäkrad  och tidseffektiv berednings- och ärendehanteringsprocess mellan förvaltning och barn-, utbildnings- och kulturnämnden Arbetet omfattar sekreterarskap i nämnd, nämndens presidium och facklig samverkan. Uppdraget innebär att göra utredningar, skriva tjänsteskrivelser, skrivelser av juridisk karaktär, remissvar, yttrande och registrera klagomåls- och kränkningsärenden som går till nämnd samt intern kommunikation inom förvaltningens verksamheter.

Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden är att jobba med förvaltningens registrering, arkiv och dokumenthantering. Det kan tillkomma uppgifter utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

 

Du får en arbetsgivare som leder och verkar enligt sina värdeord respekt, omtanke, öppenhet, ansvar, kvalitet och stolthet. En arbetsgivare med höga förväntningar med närhet till ledning och styrning.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning som statsvetare, jurist eller annan bakgrund som arbetsgivaren finner lämplig.  Det är meriterande om du har erfarenhet av  nämnds- och utredningsarbete och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor och ett intresse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. 

 

Du har en hög språklig förmåga och du uttrycker dig på ett sakligt och tydligt sätt på svenska. Du är självgående och driver ditt ansvarsområde på ett strukturerat sätt. Du har en analytisk förmåga att kunna hantera och sammanställa information. Som person är du noggrann och är mån om att leverera underlag med hög kvalitet. 

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där kommunens centrala värdeord stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar lägger grunden.

 

Omfattning/varaktighet

Sista ansökan: 2 juni

 

Vi tar löpande kandidater till intervjuer innan sista ansökningsdatum. Detta kan komma att påverka ev anställningsdatum.

 

Tillsvidareanställning 100% 

 

Tillträde snarast

 

Lön enl ök

 

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Kontaktperson: Simon Herlitz, 0157-43 02 26,  simon.herlitz@edu.flen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

14 november 2024

Handläggare

Handläggare

13 november 2024

Samordnare till mark- och exploateringsenheten

Samordnare till mark- och exploateringsenheten

12 november 2024