Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Samhällsbyggnad Gävle arbetar för att erbjuda en långsiktigt hållbar livsmiljö i Gävle kommun. Det gör vi genom att planera, genomföra och förvalta. Vi är en viktig kugge i Gävles samhällsutveckling och vår verksamhet är en del av vardagen för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare inom samhällsbyggnadsområdet arbetar du med hela nämndadministrationen. Du deltar vid beredning av ärenden och för protokoll på nämndens sammanträden. Diarieföring, samordning av beslutsunderlag, beslutsexpediering och arkivering är andra uppgifter. Det ingår även att vara skribent för yttranden från nämnden i en del ärenden.

I uppdraget ingår att regelbundet hålla i utbildning för förvaltningens anställda om hur nämndprocessen fungerar samt aktivt driva förbättringsarbete vad gäller språket i våra beslut och andra skrivelser. Tjänsten omfattar även vissa utredningsuppdrag och arbete med styrdokument och rapporter samt utveckling av administrativa rutiner.

Nämndsekreteraren har ett nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningschefen och har även regelbundna kontakter med hela organisationen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande och gärna erfarenhet av arbete inom offentligt styrd verksamhet. Du bör ha goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess och mycket god datorvana. Kunskaper inom speciallagstiftning som till exempel plan- och bygglagen, miljöbalken eller personuppgiftslagen är meriterande.

Du har systemkompetens i den meningen att du ser din del i sammanhanget och helheten. Du behöver ha god organisationsförmåga, vara noggrann, strukturerad och korrekt. Erfarenhet av arbete som process- och projektledare är meriterande. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift. I arbetet som nämndsekreterare måste du kunna hantera många olika uppgifter samtidigt och periodvis i ett högt tempo. Du ansvarar självständigt för att arbetet bedrivs effektivt och levererar i tid.

Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd för kollegor, verksamhet och medborgare. Som nämndsekreterare får du en stor insyn i nämndens och förvaltningens arbete och egenskaper som lojalitet, integritet, ärlighet och respekt utgör en förutsättning för yrkesrollen och ett ömsesidigt förtroende.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Jacobsson
026-17 83 25
Miljöchef Eva Brännlund
026-17 96 13
Naturvetarna/Akademiker Alliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Planchef Petter Jonegård
026-17 83 32
Miljöutredare Maria Höjer
026-17 96 22
Gatu- och Parkchef Karl Blad
026-17 84 41
Vision Maria Johansson
026 - 17 82 19
Bygglovschef Åsa A Larsson
026-17 89 65
Sveriges Arkitekter Josef Wårdsäter
026-17 96 18

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 22 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024