OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag.
I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort.
Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Torsås kommun genomför just nu en omorganisation som bland annat innebär att alla nämndsekreterare kommer att arbeta tillsammans, sitta centralt och rapportera till kanslichef.
Som nämndsekreterare har du en central roll i nämndarbetet och arbetar tillsammans med ansvarig förvaltningschef i frågor som rör de ärenden nämnden fattar beslut om.
Rollen som nämndsekreterare är en viktig länk mellan politik och tjänsteorganisation och du medverkar vid nämnds och arbetsutskotts samtliga sammanträden.
Följande huvuduppgifter ingår i uppdraget som nämndsekreterare:
- administrativa processer; samordna, stödja, omvärldsbevaka och utveckla
- sekretariat
- diarieföring
- utlämning av handlingar/sekretessprövning
- postöppning
- arkivering
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning gärna inom stats- eller samhällsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har goda kunskaper om den kommunala beslutsprocessen och har du dessutom lite juridik i bagaget är det ett plus.
Erfarenhet från arbete i offentligt styrd verksamhet är ett måste, liksom goda kunskaper om kommunal- och förvaltningslagen, GDPR samt offentlighets- och sekretesslagen.
Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är central och du behöver ha ett arbetssätt som utmärks av struktur och organisering för att lyckas i uppdragen. Rollen som nämndsekreterare är ett serviceuppdrag. Det innebär att förmåga till goda relationer är avgörande för att du, och de du arbetar tillsammans med och för, ska uppleva att du gör ett bra jobb.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Lindberg
0486-33 161
Birgitta Eriksson
0486-33 164
Carina Johansson
0486-33 162
Pär Ahlgren
0486-336 55
Ekonomichef Kent Frost
0486-331 41
Vision Pär Ahlgren
0486-336 55
Projektsamordnare Anders Adelgren
0486-33 382
Kommunchef Jan Darrell
0486-331 12
Löne- och Systemhandläggare Carina Johansson
0486-33162
Vision Pär Ahlgren
0486-336 55