OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då vår nämndsekreterare kommer att gå vidare till andra utmaningar söker vi dig som vill vara med och utveckla arbetet med rättssäkerhet och hög kvalitet i våra ärendeprocesser.
Är du strukturerad och professionell och vill ha ett jobb fyllt med möjligheter och utmaningar? Välkommen med din ansökan!
Det här erbjuder vi dig!
Som nämndsekreterare på socialförvaltningen ingår du i staben som bland annat består av kvalitetsutvecklare, systemadministratör och jurist.
I din roll är du en nyckelperson och ansvarar för ärendehantering, beredning och planering inför socialnämndens eller arbetsutskottets möten. Du ansvarar för protokollföring under sammanträden och är ett stöd till ordföranden i genomförandet av mötena. Du kommer även att vara delaktig i stabens övriga arbete med kvalitet och intern kontroll samt även medverka i olika typer av samverkansgrupper t ex krisorganisationen POSOM.
I vardagen arbetar du nära förvaltningsledningen, ordföranden samt övriga inom staben. Du ger även stöd till handläggare och chefer med fokus på att kvalitetssäkra handlingar och är med och stöttar i ärendehanteringsprocessen.
Du arbetar digitalt genom hela processen där du bland annat har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta i olika verksamhetssystem.
Din arbetsplats kommer att vara på Järnvägsgatan, nära stadskärnan och centralstationen med goda pendlingsmöjligheter.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Du får flextid så att du kan ta sovmorgon eller gå hem tidigare för att möjliggöra livspusslet samt arbeta hemifrån, när det fungerar för verksamheten.
Vem är du?
Du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, administration, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du harerfarenhet från offentliga sektorn med liknande arbetsuppgifter såväl som om du har kunskap och erfarenhet av socialrätt. Du behöver ha god grundläggande IT-kunskap och en god språklig förmåga i svenska i såväl tal som skrift.
Tjänsten innebär många kontakter med förtroendevalda och tjänstepersoner, vilket innebär att god social kompetens är ett måste och det betyder bland annat att du arbetar bra tillsammans med andra människor och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och ge god service. Du behöver också kunna prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, ibland under tidspressade situationer. Vidare är du kvalitetsmedveten och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt har förmåga att driva ditt eget arbete framåt och sätter upp och håller tidsramar.
Som en viktig del i en ständigt utvecklande verksamhet välkomnar vi alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html
Övrigt
Intervjuer kommer att ske vecka 23 och 24.
Om oss
Vi på Socialförvaltningen jobbar för att främja människors sociala trygghet, jämlika levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Här på socialförvaltningen tror vi på medarbetare som under frihet tar ansvar och levererar den kvalitet som våra medborgare förtjänar och förväntar sig. Vi är stolta över våra medarbetare, och vi blir glada om du vill utvecklas tillsammans med oss.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!