Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!

Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.

Vi har en målgruppsinriktad organisation bestående av tre stora verksamhetsområden; barn- och unga, vuxna respektive gemensamma resurser. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av en avdelning där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.

Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har tankar och idéer kring hur vi som organisation kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som en intressant merit.

VÄLKOMMEN TILL OSS!



ARBETSUPPGIFTER
Då vår nuvarande nämnsekreterare går vidare till nya utmaningar söker vi en efterträdare. Tjänsten är kvalificerad och du kommer att ha en självständig roll inom dina arbetsområden och uppgifter. Du kommer tillhöra avdelningen för utveckling- och ekonomi där förvaltningens stödfunktioner inom utveckling, IT, HR, ekonomi, socialutskott och nämnd är placerade. Avdelningen har en ledande roll när det handlar om stöd och utveckling för att förvaltningen ska fungera.
Dina ansvarsområden kommer bland annat vara: Ansvarig i den politiska ärendeberedningen genom beredningar, kallelser och protokoll samt utreda och ta fram beslutsunderlag. Kvalificerat stödja handläggare och chefer i deras arbete att producera beslutsunderlag. Administrera samt kvalitetssäkra, effektivisera och utveckla nämndadministrationen med tydligt digitalt fokus. Utöver detta är du är ett strategiskt och administrativt stöd till förvaltningsledningen där du har en navigerande roll som att ex samordna och hjälpa till med att säkra upp förvaltningsövergripande processer.
Även om avdelningen innehåller olika specialistfunktioner strävar vi mot att arbeta med gemensamma mål tillsammans för förvaltningens och kommunens bästa!

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Tillsammans med förvaltningschef och ordförande planera beredningen inför nämnden
• Sekreterare vid individ- och familjenämnden där du ansvarar för alla rutiner kring sammanträden
• Ansvara för förvaltningens diarieföring av ärenden och dokument,
arkivering och andra arkivfrågor
• Hantera och lämna ut allmänna offentliga handlingar samt säkerställa en rättssäker ärende- och dokumentationshantering på förvaltningen.
• Stötta ledningsgruppen i planering och styrning utifrån olika årshjul
• Administration i form av underlag, minnesanteckningar och protokoll
• Planering och förberedelse av möte
• Kommunicera för samsyn och samverkan internt och externt

Du kommer ha en ledande roll och vara ett kvalificerat stöd till förvaltningsledningen och du kommer ha många kontakter med anställda och politiker, därför är det är viktigt att ha ett trevligt och professionellt bemötande. Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen.
Som del i urvalet kommer arbetsprov att genomföras.
Intervjuer kommer att hållas 10-11 augusti

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Krav
Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning alternativt utbildning samt relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer ger en likvärdig kompetens för tjänsten.





ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Petersson
0418-47 37 07
Facklig företrädare nås via växeln
0418-47 00 00
Karin Petersson
0418-470238
Petter Hector
0418-473 678
Johanna Nobrell
0418-47 02 48
Sandra Andersson
0418-47 03 04
Manfred Riekwel
0418-47 36 83
Mikael Lindberg
0418-47 02 08
Vid kontakt, se nedan under övrigt.

Monica Jönsson
0418-470214

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 7 26180 Landskrona
None

Postadress

None
Landskrona, 26180

Liknande jobb


Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

5 november 2024