OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett stort intresse för den demokratiska beslutsprocessen, myndighetsutövning och den reglerande lagstiftningen kring detta och som vill ge stöd och service åt förvaltningsledning och politiskt förtroendevalda.
Som nämndsekreterare ingår du i kanslienheten som ansvarar för förvaltningens informations- och ärendehanteringsprocess. Enheten består av drygt tio medarbetare. Kansliet ansvarar bland annat för den politiska ärendeprocessen, förvaltningens service och stöd till nämnden och dess utskott samt chefsstöd i frågor gällande ärendehantering.
Medarbetarna på enheten arbetar som ett team med kompetens inom områdena ärendehantering, nämnd- och utskottsadministration, arkiv, dataskydd och juridik. Arbetsplatsen finns på Opaltorget i ett nybyggt kontor där vi arbetar aktivitetsbaserat.
I din tjänst som nämndsekreterare ansvarar du tillsammans med förvaltningens andra två nämndsekreterare för arbetet med ärendeberedning inför möten med nämnd och utskott, samt är sekreterare på sammanträdena. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kopplade till att ta fram underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll. Du är också stöd åt förvaltningsledning och direktör när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd- och utskottsprocess.
KVALIFIKATIONER
Du ska vara högskoleutbildad med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha dokumenterade kunskaper inom relevant lagstiftning, så som kommunal- och förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess.
Det är meriterande om du har erfarenhet som utskott- eller nämndsekreterare. Det är meriterande om du har jobbat i politiskt styrd organisation och med förtroendevalda. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med dataskydd.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.