Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla arbetet med rättssäkerhet och hög kvalitet i våra ärendeprocesser.

Är du strukturerad, professionell och vill ha ett jobb fyllt med möjligheter och utmaningar? Välkommen med din ansökan! 

Det här erbjuder vi dig!
Som nämndsekreterare på tekniska förvaltningen får du omväxlande och kvalificerade arbetsuppgifter. I rollen ansvarar du för olika delar av ärendehantering, beredning och planering inför sammanträden i tekniska nämnden och dess arbetsutskott. Du har ansvar för kallelser och protokoll till sammanträden och utgör ett stöd till ordföranden i genomförandet av mötena. Nämndsekreteraren ger även stöd till förtroendevalda, handläggare och chefer, i första hand genom att kvalitetssäkra handlingar och stötta i ärendehanteringsprocessen men även i praktiska frågor gällande utrustning till förtroendevalda. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av följande:

- Administrera kallelser till möten och protokoll för tekniska nämnden genom vårt ärendehanteringssystem Public 360 och Atea doc.
- Användaradministratör i Public 360.
- Ansvara och samordna diarieföring och arkivering, däribland förvaltningens dokumenthanteringsplan.

Din arbetsplats kommer att vara i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelse.

Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.

Vem är du?
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning som bedöms lämplig, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har, i närtid, arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor med liknande arbetsuppgifter. 

Som nämndsekreterare har du mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska språket. Arbetet kräver att du sätter dig in i flera olika system eftersom all ärendehantering är digital och hanteras i olika program. Vi förutsätter därför att du har en god datorvana.

Du är trygg, serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra, då jobbet innebär många kontakter med bland andra förtroendevalda och tjänstepersoner. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar strukturerat. Vidare kan du prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, ofta under tidspress, och du håller utsatta deadlines. 

Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-arbetsmarknad/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/var-medarbetar--och-ledarpolicy

Om oss
Inom tekniska förvaltningen delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Hos oss arbetar idag cirka 450 personer, som bland annat ansvarar för förvaltning och drift av kommunens fastigheter, gator, parker och skog. Dessutom ingår köp och försäljning av tomtmark, projektledning samt trafiksäkerhet och parkeringsövervakning. Hos oss ingår även serviceavdelningen där måltids-, vaktmästeri, textiltvätt- och lokalvårdsverksamhet finns.

Förvaltningsadministration består av elva medarbetare som ansvarar för ekonomi, personalfrågor, inköp samt övrig intern administration för tekniska förvaltningen. Avdelningen stöttar och hjälper alla övriga avdelningar på förvaltningen.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024