OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta i Hörby kommun
Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.
Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.
Vill du vara med på vår förändringsresa? Hörby kommun gör en organisationsförändring och samordnar nämndsekreterare och registratorer under kanslienheten. Du kommer ingå i ett team med nämndsekreterare och registratorer som skapar nya processer med fokus på kvalitet och nytta för kommunens invånare och verksamheter.
För detta söker kanslienheten två nämndsekreterare. Den ena tjänsten har huvudsakligen ansvar för bildningsnämnd, omtankenämnd och överförmyndarnämnd och den andra tjänsten har huvudsakligen ansvar för livsmiljönämnd, bygg- och miljönämnd och tekniskt utskott.
Kanslienheten har ansvar för processerna nämnd och registratur, digitalisering, arkiv och krisberedskap. Detta skapar stora möjligheter för ett spännande utvecklingsarbete inom registratur, informationssäkerhet och digitalisering med fokus på erfarenhetsutbyte mellan olika professioner med gemensamma mål. I rollen har du ett nära samarbete med respektive sektor och nämnd.
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du en central roll i kommunens organisation med många kontaktytor med förtroendevalda, chefer, handläggare, medborgare och dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att; förbereda ärendelistan inför sammanträde och delta vid beredning; handläggning av ärenden kopplat till nämndens administration; samordna kontakt med handläggare och ansvarig chef; skapa kallelse; praktiska frågor inför möten; skriva protokoll; bevaka formaliafrågor i handläggningsprocess och under pågående sammanträde; publicera kallelser och protokoll på webben. I rollen har du ett nära samarbete med respektive sektor och nämnd.
I uppdraget ingår att jobba löpande med kvalitetsarbete och delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt. I vår fortsatta utveckling kommer stort fokus vara på att etablera rutiner och processer för en säker, effektiv och enhetlig nämndsadministration till gagn för verksamhet, förtroendevalda och allmänhet.
Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, tidigare erfarenhet som nämndsekreterare eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
För att trivas i rollen behöver du kunna koordinera, ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska, analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är självständig och tar egna initiativ i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer.
Det är bra om du har erfarenhet av/kunskaper inom:
• Utbildning i förvaltningsrätt, kommunallagen och offentlighet och sekretess.
• Erfarenhet av myndighetsutövning.
• Arbetat med ärendehanteringssystemet Ciceron eller likvärdigt dokumenthanteringssystem.
•Erfarenhet av systemförvaltning samt valadministration.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi har löpande rekrytering och kommer att träffa kandidater innan sista ansökningsdag. Ange om du är särskilt intresserad av någon av tjänsterna.
Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tack på förhand!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Robert Odeberger
0415-37 82 10
Fackliga organisationer kan nås via växeln.
0415-37 80 00
Kommunchef Johan Eriksson
0415.37 82 02
Utredare Rolf Persson
0415-37 82 25
Systemförvaltare Carina Pålsson
0415.37 82 19
Personalchef Göran Malmström
0415-37 82 21
Personalspecialist Elisabeth Wilson
0415-378223
Personalspecialist Anneli Mellhorn
0415-378224
Rival Rekrytering Peter Wolff
Näringslivschef Karin Kroon Gunnarsson
0415.37 82 63