Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i.

Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat:

• Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter
• Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage
• Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris
• Flexibla arbetstider när det är möjligt

Välkommen att söka jobb hos oss!



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är centralt placerad på nämndkansliet inom kanslifunktionen som tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Som nämndsekreterare och registrator är du spindeln i nätet som syr ihop nämndprocessen från handling till protokoll. Du har en samordnande roll där du ansvarar för administration i nämndprocessen och ser till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. I arbetet ingår att administrera sammanträdeshandlingar och kallelser, skriva protokoll, hantera inkommande post och e-post till kommunen, diarieföra och expediera allmänna handlingar. Du har nära kontakt med våra förtroendevalda och administrerar bland annat förtroendemannaregister. Du arbetar digitalt genom hela nämndprocessen i kommunens ärendehanteringssystem samt ansvarar för utveckling och utbildning.

Kanslifunktionen har ett löpande förvaltningsuppdrag för valnämnden och de år som det är allmänna val är nämndkansliet även valkansli som planerar och administrerar allmänna val.

Övriga arbetsuppgifter på nämndkansliet är bland annat; ansvar för e-arkiv och digitalisering, utlämnande av allmän handling och sekretessprövning, administration av kommunens synpunktshantering, samordning och svar på remisser, arbete med styrdokument, utredningsuppdrag, administration av lokala trafikföreskrifter, samordning och arbete med övergripande GDPR-frågor.

Stödfunktion till förtroendevalda är också en viktig arbetsuppgift.
För att lämna bästa möjliga service till medborgare och internt är teamet på nämndkansliet ersättare för varandra.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du arbetar för medborgarnas bästa, och att du har ett intresse för offentliga processer och de lagstiftningar som vi arbetar under. Det är en fördel om du har eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller liknande. Du kan även vara aktuell för tjänsten om du har en annan eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser också att du har goda kunskaper inom IT och är nyfiken på digitala lösningar som kan effektivisera arbetet. Då vi står inför förnyad upphandling av ärendehanteringssystem är det en fördel om du har erfarenhet av införandeprojekt.

Vi ser gärna att du har god kunskap om politiskt styrda organisationer och även att du har förståelse för nämndprocessen. Det är meriterande om du har kunskap om offentlighet- och sekretesslagen, kommunallagen, förvaltningslagen och tryckfrihetsförordningen.
Det är extra viktigt att du har ett intresse och en vilja att hjälpa och stötta i de olika frågor som når dig. Vi tror att en värdefull egenskap hos dig är din förmåga att vara tydlig och flexibel samt att du är väl medveten om att du i din roll svarar för det som vi på nämndkansliet står för.

Eftersom du kommer att producera texter och skriva protokoll är det viktigt för oss att du har goda kunskaper i svenska i tal-och skrift. Du trivs att arbeta i högt tempo, är strukturerad, kommunikativ och självgående samt kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du är van att arbeta i team.

Vi intervjuar löpande så tveka inte med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb.

Tjänsten tillsätts om erforderliga politiska beslut fattas.

Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunchef Malung-Sälens kommun Rolf Davidsson
0280-181 32
Kommunchef Vansbro kommun Elisabeth Rooth Eriksson
0281-750 02
VD Björn Sjögren
0280 18580
Hållbarhetskommunikatör Sarah Ek
0280 18581
Ekonomichef Tobias Birgersson
0280-181 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malung-Sälens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Besöksadress

Lisagatan 34 78221 Malung
None

Postadress

Box 14
Malung, 78221

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024