OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansli- och utredningsavdelningen ingår i Sektorn för administration, ledning och service och administrerar kommunens politiska beslutsprocess samt huvuddelen av kommunens registratur. Kansli- och utredningsavdelningen består av arton medarbetare varav enheten nämndsekretariatet med registratur består av åtta medarbetare. Vårt uppdrag är att förse kommunens förtroendevalda med korrekta beslutsunderlag och hantera hela ärendeberedningsprocessen.
Uppdraget som nämndsekreterare innebär att du ingår i en enhet tillsammans med våra andra nämndsekreterare och där kommer du att ansvara för två av våra politiska nämnder. Du kommer att inneha sekreterarskap och registratur för politiska nämnder. Du kommer att delta i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration och dokumenthantering samt delta i införandet av digital mötesordning. Du samordnar uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna. I uppdraget ingår även att utveckla dokumenthanterings- och diariefrågor, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter.
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning - gärna med samhällsvetenskaplig inriktning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Du är noggrann och strukturerad, kan hantera många uppgifter samtidigt och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har också lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda och har en välutvecklad känsla för service. God datorvana är en förutsättning liksom utvecklad förmåga att arbeta i grupp.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. En fördel är också om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan senast den 5 april 2015.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, enhetschef Nämndsekretariatet, 08-570 485 83.
Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 40 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Värmdö är en kommun i stark tillväxt, med en ung befolkning. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.