Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

På samhällsbyggnad tänker vi kretslopp, framtid och människor. Vi erbjuder kommunal service av hög klass, för våra kommuninvånare och det lokala näringslivet. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Vår kunskap finns inom områdena miljö, gator, parker, räddningstjänst, sotning, fysisk planering, hamn, service samt vatten och avfall.

Referensnummer 115

Från och med årsskiftet är samhällsbyggnad en ny förvaltning med fyra nämnder. Tekniska kontoret, bygg- och miljökontoret och räddningstjänsten utgör den nya förvaltningen. Nämnderna är tekniska nämnden, bygg- och miljönämnden, konsumentnämnden och överförmyndarnämnden.

Ekonomi/nämnd, med nio medarbetare, är en nybildad funktion med uppgift att stödja förvaltningen inom områdena ekonomi och nämndsadministration.  Förvaltningen har ytterligare stödfunktioner inom HR/kommunikation, projektledning samt verksamhetsutveckling/IT. Nu söker vi en nämndsekreterare som utifrån kommunens värdegrund – professionalitet, engagemang och framsynthet – vill vara med och utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Läs mer om Skellefteå kommun på www.skelleftea.se

***** Arbetsuppgifter *****
Som nämndsekreterare säkerställer du att lagar och rutiner följs vad gäller nämndsadministration, arkivering och diarieföring. Du kommer att, tillsammans med två andra nämndsekreterare, arbeta med förvaltningens samtliga nämnder.

***** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som har god struktur på ditt arbete, som planerar, organiserar och prioriterar dina aktiviteter på ett effektivt sätt och som kan hålla deadlines. Du är en ansvarsfull och kreativ problemlösare som samarbetar bra med andra och du är lugn och fokuserad även i pressade situationer.

Det är önskvärt att du har:

* lämplig högskoleutbildning
* några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
* erfarenhet av arbete med dokument- och ärendehanteringssystem
* körkort

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bert Söderström, sektionschef
0910-73 50 00
Olov Karlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Thomas Rudholm, transportledare
0910-73 50 00
Pär Hellgren, funktionschef
0910-73 50 00
Johan Stålnacke, funktionschef
0910-73 50 00
Gösta Westin, avdelningschef
0910-73 50 00
Petra Lindberg, Vision
0910-73 50 00
Helena Jonsson, verksamhetschef
0910- 73 50 00
Susanne Pettersson, Vision
0910-73 50 00
Sofie Pettersson, funktionschef
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, samhällsbyggnad Skellefteå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidare snarast, efter överenskommelse -- tillsvidare
  • Publicerat: 7 april 2015

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

Skellefteå kommun
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024