Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Administrativa enheten

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Vill du i rollen av nyckelperson vara med och förändra och utvecklas inom en politiskt styrd organisation i en spännande fas?

Den administrativa enheten ansvarar för den politiska ärendeprocessen och ger administrativt stöd till den politiska organisationen, främst i form av sekreterarskap i styrelse, nämnder, utskott och beredningar.
Tjänsten är placerad på landstingskansliet i Nyköping, 1O mil från Stockholm, med närhet till såväl tågstation och motorväg.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
l nämndsekreterarens arbete ingår att utveckla och stärka stödet till den politiska organisationen. Nämndsekreteraren har en viktig funktion i mötet med politik, tjänstemannaorganisation och medborgare.

Du fungerar som länk mellan förvaltning och politiskt organ. Du ansvarar för nämndprocessen genom att ta hand om tidsplanering och ärendeprocess. Du förbereder, kvalitetssäkrar, organiserar och hanterar beslutshandlingar inför sammanträdet samt skriver beslut och protokoll.
l rollen som nämndsekreterare kommer du att arbeta med flera olika arbetsuppgifter, från
utredning till kvalitetsarbete, vilket ställer följande krav på dig:
• att ha en bred och djup kompetens inom arbetsområdet
• att kunna prioritera och vara effektiv
• att ha lätt för att samarbeta och ha integritet

Din kompetens
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidare bör du ha kunskap om eller ha arbetat med kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets­ och sekretesslagen.

• Du ska kunna uttrycka dig klart och lättbegripligt i tal och skrift.
• Du förstår komplicerade språkliga underlag och producerar dokument av hög kvalitet.
• Du är en god skribent och en mycket god stilist.
• Du är noggrann och har en analytisk förmåga.
• Dina IT-kunskaper är mycket goda och du har också mycket god datorvana.

Landstinget Sörmland har infört ett dokument- och ärendehanteringssystem (Public 360) som kommer att vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg. Det är meriterande om du har erfarenhet av detta.

Tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för uppdraget.
Eftersom sammanträden emellanåt förläggs till annan ort är B-körkort ett krav.

Landstinget Sörmland arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att vara en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Vi har en gemensam värdegrund för personalfrågor och vi förutsätter att du delar denna.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse

Information om tjänsten lämnas av
Åsa Torvaldsson, kanslienhetschef, tfn 0155-24 57 93,
Facklig företrädare: SACO Liselott Söderlund tfn 0155-24 56 18
Vision Hannah Älgekrans 016-10 34 16

Välkommen med din ansökan senast den 2015-08-30. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka! Du söker via länken nedan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt ök -
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024